Sisältö

Laitevaatimukset

Sujuva DomaCaren käyttö edellyttää toimivaa nettiyhteyttä kaikissa sovelluksissa. 

DomaCare työpöytäversio (DC1)

  • Vaatimukset: Asentaminen onnistuu nykyaikaisille pöytä- tai kannettaville tietokoneille (Windows tai Mac). Varsinaisia järjestelmävaatimuksia ei ole määritelty, mutta esimerkiksi keskusmuistia olisi hyvä olla vähintään 8GB ja kovalevytilaa tarvitaan n. 500MB. Henkilöille, jotka tekevät laskutusta, suositellaan tietokonetta, jossa on reilusti keskusmuistia. Voit muuttaa näytön skaalautuvuutta tai tarkkuutta tietokoneesi näyttöasetuksista tarvittaessa tai kokeilla vaihtaa DomaCaren resoluutiota tämän ohjeen mukaisesti.
  • Asentaminen: Invian tarjoaa asennuspaketin Domacaren työpöytäsovellukselle. Eli asiakkaalle toimitetaan DC1:n asennuspaketti ohjeineen.
  • Päivitykset: DC1 ilmoittaa kun päivitys saatavilla ja suurin osa päivityksistä tapahtuu automaattisesti. Asiakkaan pitää itse asentaa päivitykset jos heillä on käytössä jokin virtuaalityöpöytäratkaisu kuten esim. Citrix.
  • Laiterekisteröinti: Tapahtuu asennuksen yhteydessä automaattisesti.

Selainpohjainen DomaCare (DC2) app.domacare.fi

  • Vaatimukset: 
    • Ajantasalla olevat selaimet (esim. Chrome tai Firefox). 
    • Selaimen automaattiset käännökset kannattaa ottaa pois päältä.
    • Voit muuttaa näytön skaalautuvuutta tai tarkkuutta tietokoneesi näyttöasetuksista tarvittaessa.
  • Asentaminen: Erityistä asennuspakettia ei tarvita.
  • Päivitykset: Selainpohjainen DomaCare osaa käsitellä päivitykset automaattisesti palvelimella. Käyttäjälle voi tulla päivitykseen liittyen virheilmoitus, joka ohjeistaa päivittämään sivun uudelleen. Julkaisemme tuotteeseen liittyvät päivitystiedotteet tukisivuillamme.
  • Laiterekisteröinti: Tekstiviestipohjainen rekisteröinti. Sertifikaatti pohjainen rekisteröinti tulossa.

DomaCare-mobiilisovellus

  • Vaatimukset: Android 6.0 tai uudempi versio. iPhone-laitteilla käytetään app.domacare.fi -sivustoa.
  • Asentaminen: Asiakas asentaa mobiilisovelluksen sovelluskaupasta. Domacare-mobiilisovellus löytyy Play-kaupasta. Sisäänkirjautumisen yhteydessä sovelluksessa tulee antaa lupa paikannustiedoille, jotta voimme tarjota mahdollisimman sujuvan käyttökokemuksen. Huom! DomaCare 2.0 mobiilisovellus on betaversio, joka on käytössä vain pilottiasiakkailla.
  • Päivitykset: Jos asiakkaalla on automaattinen päivitys aktivoituna asentuu päivitykset automaattisesti

    Muussa tapauksessa asiakas saa ilmoituksen että sovelluksesta on uusi päivitys saatavilla ja hän voi tehdä päivityksen sovelluskaupasta.

  • Laiterekisteröinti: Laitetunniste pitää lisätä hyväksyttyjen laitteiden listalle (DC1 asetukset).


DomaCaren asennus ja laitteiden rekisteröinnin hallinta

  • Rekisteröinti DomaCare 2 -selainversiossa ja mobiilissa: Tietyt selaimet (DC2) tai mobiililaitteet rekisteröidään tiettyyn organisaatioon. Rekisteröintiin vaaditaan voimassa oleva DomaCare-käyttäjätunnus ja salasana sekä tekstiviestillä lähetetty kertakäyttöinen tunniste rekisteröintioikeudelliselle henkilölle.
  • Organisaation ylläpito: Ylläpitäjä päättää, kenelle laitteen rekisteröintioikeudet annetaan. Rekisteröinnin jälkeen organisaation käyttäjä voi kirjautua omilla tunnuksillaan laitteelta.
  • Rekisteröintioikeuden vastuuhenkilöt:Laitteen rekisteröintioikeuden omaavien henkilöiden vastuulla on varmistaa, että laitteen rekisteröinti kohdistuu hyväksyttyyn laitteeseen. Hänen vastuullaan on siis esimerkiksi varmistaa, että jos organisaatio ei salli käyttöä kotikoneilta, kotikonetta ei rekisteröidä DomaCaren käyttöön. Rekisteröintiin tarvittavaa kertakäyttöistä tunnusta ei pidä lähettää eteenpäin, jos ei voida olla varmoja minkä laitteen rekisteröintiin tunnus on tarkoitus käyttää.
  • Vinkki - mobiililaitteita voi aktivoida jo ennakkoon valmiiksi, jolloin organisaatiossa voi olla keikkalaisille ym. puhelin valmiina.
  • Tietosuojaan liittyvät ohjeistukset löydät tukisivuiltamme tämän linkin takaa.

DomaCare työpöytäversion asentaminen (DC1)

  • Latauslinkki: Pääkäyttäjät voivat pyytää latauslinkin sähköpostitse osoitteesta tuki@domacare.fi. Uusille asiakkaille linkki lähetetään käyttöönoton yhteydessä.

  • Aktivointikoodi: Ohjelma pyytää aktivointikoodia asennuksen yhteydessä. Tämä toimitetaan pääkäyttäjälle asiakkuuden alkaessa erillisellä viestillä. Tarvittaessa aktivointikoodia tai valmiiksi aktivoitua pakettia voi pääkäyttäjä pyytää tuki@domacare.fi.

  • Kirjautuminen: Aktivoinnin jälkeen laitteeseen voi kirjautua voimassa olevilla käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Muista vaihtaa salasana heti kirjautumisen jälkeen.




Rekisteröintioikeuksien antaminen

 

Pääkäyttäjät aktivoivat sellaisten henkilöiden puhelinnumerot +358 muodossa DC1 asetukset- välilehdellä käyttäjän tietoihin, jotka vastaavat selaimien aktivoinnista.



Asetukset-välilehti:

  • Siirry kohtaan "Aktivoi puhelinnumero"
  • Valitse "Lisää uusi" avautuvasta näkymästä.
  • Valitse valikosta "Käyttäjän tiedot".
  • Paina "Lisää" tallentaaksesi muutokset.



Aktivoi sovellus laitteen tunnistekoodilla (ID), joka löytyy kirjautumisikkunan oikeasta alakulmasta. Käyttäjä toimittaa koodin pääkäyttäjälle, joka voi aktivoida puhelimen DomaCaren Asetukset-välilehden kohdassa "Aktivoi puhelin". Voit lisätä puhelimen nimen kommentti-kohtaan ja valita yksikön listasta.

 

MuokkaaPääkäyttäjät aktivoivat sellaisten henkilöiden puhelinnumerot +358 muodossa DC1 asetukset- välilehdellä käyttäjän tietoihin, jotka vastaavat selaimien aktivoinnista ja huomioivat, että käyttäjä ei aktivoi selainta laitteisiin, joissa hän ei sitä voi käyttää.



Selaimen (DC2) ja iPhonen rekisteröinti - Käyttäjä


  • Kirjautuminen: Syötä puhelinnumero ja DomaCare-käyttäjätunnus sekä salasana app.domacare.fi-sivustolla. Tekstiviestillä saapuva aktivointikoodi syötetään selaimeen.
  • Keksejä koskevat huomautukset: Selain pysyy aktivoituna, ellei käyttäjä poista selaimen keksejä tai käytä ohjelmaa incognito-tilassa.
  • Organisaatiot, joissa käytettään henkilökohtaista kirjautumista tietokoneelle voi vaatia, että jokainen käyttäjä aktivoi selaimen kertalleen ominen tunnuksien taakse.


  • HUOM! iPhonen ja selaimen käyttö vaatii Invianin asettamat asetukset taustalle ennen kuin pääsette käyttämään ohjelmaa. Jos siis kirjautumisen jälkeen näkymä on tyhjä, ole yhteydessä tuki@domacare.fi ja varmistetaan asetukset.

Sovelluksen rekisteröinti puhelinnumerolla - Käyttäjä

  1. Lataa Play-kaupasta DomaCare-sovellus. HUOM! Play-kaupassa on DomaCare 2.0 joka on vasta pilottikäytössä (betaversio).
  2. Pyydä organisaationne DomaCare pääkäyttäjältä puhelinnumero, jonne varmenne lähetetään. Numero tulee laittaa +358 muodossa.
  3. Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat myös organisaation pääkäyttäjältä. 
  4. Kun olet lisännyt puhelinnumeron, käyttäjätunnuksen ja salasanan, paina Aktivoi-painiketta.
  5. Varmenne lähetetään tekstiviestillä kyseiseen puhelinnumeroon ja vastaanottaja toimittaa sen henkilölle, joka on sovellusta aktivoimassa.
  6. Syötä varmenne Aktivointikoodi-kohtaan ja paina Lähetä koodi-painiketta.



  


Toinen vaihtoehto on aktivoida puhelin aktivointikoodilla, jolloin painat ensimmäisen kuvan kohdassa Peruuta-painiketta. 



Ilmoita kirjautumisikkunan oikeassa alalaidassa oleva laitteen tunnistekoodi (pitkä numero ja kirjainsarja) pääkäyttäjällenne, joka voi aktivoida puhelimen.


Puhelin on aktivoitu, kun numerokirjainsarjan alla lukee organisaation nimi (geggonen ohjeen esimerkissä). Aktivoinnin jälkeen sovellus tulee käynnistää uudelleen. 


Salasanan vaihtaminen

  • Pääkäyttäjät: He voivat vaihtaa sekä käyttäjätunnuksen että salasanan.
  • Työpöytäversio: Salasanan voi vaihtaa järjestelmän yläkulmasta oman nimen kohdalta.
  • Mobiili ja selainversio: Salasanan voi vaihtaa kohdasta Asetukset.


Salasanan vaihto mobiilissa


  • Kirjaudu sisään ja vaihda salasana, mikäli ohjelma sitä kysyy. 
  • Avaa ohjelman valikko sovelluksen vasemmasta yläkulmasta löytyvästä valikko-ikonista
  • Valikko ikonista aukeaa valikko, josta voit painaa kohtaa "Asetukset".
  • Asetukset-välilehdeltä löytyy Vaihta salasana -toiminto
  • Aukeavassa ikkunassa voit vaihtaa salasanasi