Käyttäjiä voidaan hallita DomaCare-toiminnanohjausjärjestelmän kautta. Alla ohjeet uuden käyttäjän lisäämiseen ja olemassa olevan käyttäjän muokkaamiseen DomaCaressa. 


Invian Oy:n asiakaspalvelun toimesta luodaan ensimmäinen pääkäyttäjä. Käyttäjätunnus ja salasana toimitetaan tietoturvallisesti. Pääkäyttäjä luo organisaation muille käyttäjille tunnukset. Käyttäjän luoneen henkilön vastuulla on toimittaa käyttäjätunnukset tietoturvallisesti uusille käyttäjille.




Uuden käyttäjän lisääminen:


(a) Mene Asetukset-välilehdelle ja valitse Käyttäjät. Jos et ole pääkäyttäjä käytä Käyttäjän Luonti -välilehteä.

(b) Paina "Uusi käyttäjä" -painiketta.

Olemassa olevan käyttäjän muokkaaminen:


(c) Valitse käyttäjä listalta tai klikkaa hahmo-kuvaketta, jolloin avautuu ikkuna käyttäjän etsimiseen hakusanan tai yksikön avulla.


1. Uusi käyttäjä


- Klikkaa Valittu käyttäjä -kohdassa "Uusi käyttäjä" -painiketta.

- Syötä haluamasi käyttäjätunnus, esimerkiksi muodossa etunimi.sukunimi. Suosittelemme yhtenäistä nimeämiskäytäntöä.

- Kun käyttäjätunnus on syötetty, näytölle avautuvat uudet kentät, joissa voit täydentää käyttäjätiedot ja määrittää tunnusten voimassaoloajan

 


1.1    Käyttäjän tiedot

   8


1.1 Tunnistetiedot (d):


- Käyttäjätunnus:** Voit tarvittaessa muuttaa käyttäjätunnusta.

- Salasana:** Aseta aloitussalasana (esim. **Vaihda123**). Käyttäjä voi vaihtaa sen kirjautumisen jälkeen.

- Oikeustaso:** Määritä käyttäjän oikeustaso.

- Kotiyksikkö:** Valitse yksikkö, jossa käyttäjä työskentelee normaalisti. Tämä mahdollistaa kyseisen yksikön asiakastietojen tarkastelun ja merkintöjen tekemisen.

- Toissijaiset yksiköt:** Lisää muita yksiköitä, jos käyttäjällä on tarve tarkastella ja merkitä myös muiden yksiköiden asiakastietoja.


1.1.2 Henkilötiedot (e):


- Lisää vähintään käyttäjän **etunimi**, **sukunimi**, ja **tehtävä** yrityksessä.

- Jos käyttäjä kirjautuu DomaCaren **eReseptiin**, **sosiaalihuollon asiakastietovarantoon** tai **potilastiedon varantoon**, lisää **toimikortinnumero** ja lääkäreille myös **SV-numero**.


1.1.3 Käyttäjätunnuksen Voimassaolo (f):


- Aseta käyttäjätunnuksen voimassaoloajaksi joko **Aina käytössä** (toistaiseksi voimassa) tai määritä alku- ja loppuaika, esimerkiksi harjoittelijoille.

- Voimassaoloajan voi myöhemmin muuttaa tai asettaa pysyväksi.


1.4 Lisätiedot


Palkanlaskentaa varten täytetään ulkoisen järjestelmän tunniste kohtaan palkanlaskentaohjelman tunnistetieto.

Tuntipalkka ym. tiedot asetetaan joissakin palkkarajapinnoissa ei kaikissa, näistä saat ohjeen tuki@domacare.fi


2. Olemassa oleva käyttäjä


Voit valita Valittu käyttäjä -kohdasta myös olemassa olevan käyttäjän tiedot muokattavaksi, joko listavalinnasta tai painamalla sen perässä olevaa hahmo-kuvaketta. Tämä aukaisee uuden käyttäjän valinta ikkunan, jonka kautta voit etsiä haluamasi käyttäjän joko hakusanalla tai yksikön mukaan.


2.1 Tietojen muokkaus


Käyttäjän tiedot avautuvat näkyviin samalla tavalla kuin uutta käyttäjää luotaessa. 


HUOM. Tiedot tallentuvat automaattisesti eli sinun ei tarvitse muutoksen jälkeen painaa tallenna-nappia.


2.2 Poista tai palauta käyttäjä 


Mikäli oikeustasosi on riittävä niin voit käyttäjän valittuasi poistaa tai palauttaa hänet takaisin aktiiviseksi Poista valittu käyttäjä ja Palauta valittu käyttäjä -napeilla.