Olemme päivittäneet DC1 työpöytäversiosta uuden version (16.10). Päivitys sisältää korjauksen PSOP-seteleiden hakuun.
DomaCaren PSOP-rajapinta on väliaikaisesti suljettu.
Teemme korjaustoimenpiteitä PSOP-rajapintaan ja rajapinta on suljettu 22.10.2025 alkaen.
Tiedotamme tämän linkin takaa löytyvässä tiedotteessa kun rajapinta on käytettävissä.
Pahoittelemme tästä aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.
Nosto vielä tännekin tiedotteelta.
PSOP-rajapinta on nyt käytettävissä.
Mikäli sinulla herää kysyttävää aiheeseen liittyen olethan yhteydessä tuki@domacare.fi
Nosto uusimmalta tiedotteelta liittyen henkilötunnuksiin:
Uusi PSOP -rajapinta vaatii toimiakseen oikean henkilötunnuksen.
Virheilmoitus, joka väärän virheilmoituksen yhteydessä tulee:
PSOP-järjestelmä palautti virheen: Setelin haku epäonnistui tunnisteella X. Ovathan alueeseen liittyvä käyttäjätunnus ja salasana voimassa?
Ainomari Karhu
Olemme julkaisseet uuden version (14.10.2025) DomaCaresta, joka sisältää uuden PSOP-rajapinnan. Vanha parastapalvelua.fi rajapinta suljetaan Tieran toimesta 16.10.2025.
Uudet ominaisuudet ja muutokset
1. Uusi PSOP-rajapinta (vaatii toimenpiteitä pääkäyttäjiltä)
Uusi rajapinta korvaa aiemman PSOP-rajapinnan ja parantaa järjestelmien välistä tietojen hallintaa.
Toimenpiteet: Pääkäyttäjien tulee päivittää asetukset uuden rajapinnan ohjeiden mukaisesti. Ohjeita seuratessa näkee myös kaikki muutokset järjestelmän sisällä.
Lue tarkemmat ohjeet täältä >
2. Henkilötunnus vaaditaan jatkossa PSOP-rajapinnassa
Rajapinnan tietoturvaa ja yksilöintiä on vahvistettu, ja jatkossa henkilötunnus on pakollinen tieto PSOP-siirroissa.
3. Parannettu tietojen ajantasaisuus
Tietojen päivittyminen PSOPin ja DomaCaren välillä on nyt entistä tarkempaa ja luotettavampaa.
4. Nopeampi ja vakaampi käyttö
Järjestelmän suorituskykyä on optimoitu, mikä tekee käytöstä sujuvampaa erityisesti suurten tietomäärien yhteydessä.
5. Käyttäjän voimassaoloajan asetukset palautettu entiselleen
Kesäkuussa tehty muutos käyttäjien voimassaoloajan käsittelyyn on nyt palautettu aiempaan tapaan. Käyttäjät, jotka eivät ole saaneet kesäkuun versiopäivitystä, eivät ole havainneet muutosta.
6. PSOP-setelin poistaminen DomaCaresta
Seteleitä voidaan nyt poistaa suoraan DomaCaren kautta, mikä helpottaa virheellisten tai vanhentuneiden seteleiden hallintaa.
Huomioitavaa
PSOP-rajapinnan kehitys jatkuu edelleen Tieran päässä, joten oletettavasti muutoksia ja korjauksia tullaan vielä tekemään tulevaisuudessa.
Tällä hetkellä tiedossa oleva asia: Palvelusetelin “aktiivinen”-täppä setelinäkymässä -> Tällä hetkellä ei voi muuttaa manuaalisesti – päivitys julkaistaan myöhemmin.
Pyydämme kaikkia asiakkaitamme noudattamaan huolellisesti julkaistuja ohjeita ennen yhteydenottoa tukeemme. Näin voimme välttää tukipalvelun ruuhkautumisen ja varmistaa sujuvan palvelun kaikille. Mikäli ette ole tuttu parastapalvelua.fi uuden portaalin kanssa, olethan suoraan yhteydessä teille ilmoitettuun psop-tukeen. Tukemme palvelee DomaCaren käytössä.
Mikäli ette saa seteliä haettua DomaCareen, tarkistattehan ensin seuraavat asiat
Miten saan uuden version käyttöön?
Julkaisemme uuden DomaCare 1 version Windows-koneille. Uusi versio sisältää sisältää uuden PSOP-rajapinnan. Huomiothan, että PSOP-rajapinnan käyttö on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoa hinnasta saat myynnistämme tuki@domacare.fi.
Mikäli uusi versio ei päivity automaattisesti, saat uuden version käyttöösi kun painat hiiren oikealla DomaCare ikonia. DomaCaren ylälaitaan tulee silloin näkyviin Tarkista päivitykset -painike. Mikäli päivitys on saatavilla, valitse OK jatkaaksesi, jolloin DomaCare lataa päivityksen. Latauksen jälkeen ohjelma ilmoittaa, että lataus on saatavilla ja paina silloin Päivitä DomaCare nyt -painiketta.
Suosittelemme päivittämään uusimman version heti, kun se on saatavilla.
Mikäli sinulla on Mac-käytössä, olethan yhteydessä tuki@domacare.fi niin toimitamme Mac-version.