Tämä ohje käsittelee NFC-tarrojen käyttöä sekä työvuorojen että asiakaskäyntien kuittaamisessa. NFC-tarroja voidaan hyödyntää monipuolisesti seuraavissa tilanteissa:
Työvuorojen kuittaaminen työntekijöille: NFC-tarrat tarjoavat kätevän ja nopean tavan kuitata työvuorojen aloitukset ja lopetukset toimistolla tai muissa työtiloissa.
Asiakaskäyntien kuittaaminen asiakaskohteissa: Työntekijät voivat käyttää NFC-tarroja asiakaskäyntien kuittaamiseen paikan päällä, mikä tehostaa raportointia ja varmistaa käyntitietojen tarkkuuden.
Tarrojen aktivointi
Ennen NFC tarrojen käyttöönottoa tulee DomaCare pääkäyttäjän käydä lisäämässä asetus DC1 tietokoneversiossa Asetukset-välilehdellä.
- Asetukset --> Muut asetukset --> sivun alalaidasta Lisää asetus - painike --> hakukentästä etsitään mobile_nfc_quickaddstrarttask - asetus --> kaksoisklikkamalla lisätään asetus
- Mikäli asetuksen Arvo-kentässä lukee false, kaksoisklikkaa kenttää ja kirjoita tilalle true
- Lisäksi tulee varmistaa, että mobiili laitteissa on NFC-tunnistus päällä.
Kun nämä valmistelut on tehty, valitse mobiilissa Asetukset -> NFC hallinta. Vie puhelin lähelle tarraa ja lisää pariliitos kohdasta lisätäänkö asiakas vai työvuoro.
Asiakkaat valinnassa avautuu asiakaslista, josta valitaan kyseinen asiakas - lisää avautuvaan ikkunaan kuvaus tunnistelle -> ok
Työvuorot valinnassa lisätään tunnisteen tunnistetiedot (esim. toimisto tai sen sijainti) -> ok
Tämän jälkeen tarra on kytketty päälle.
Työvuoron aloitus / tauko ja lopetus
Vie laitteesi NFC-tarran lähelle työvuoron aloituksen ja lopetuksen yhteydessä. ( voit muokata aikoja tarvittaessa )
Mikäli työvuoroa ei ole ennalta luotu. Voit luoda uuden työvuoron valitsemalla aloitus ja lopetusajat. Vie puhelin uudestaan tarran päälle ja aloita kyseinen työvuoro.
Tehtävien kuittaaminen
Kun viet puhelimen tarran lähelle ohjelma käynnistää tehtävän automaattisesti aloitetuksi mikäli se on tehtävälistallasi.Tämän jälkeen voit tarkastella tehtävän tietoja ja luoda kirjauksen tehtävän ollessa käynissä.
Uuden tehtävän lisääminen
Mikäli tehtävä ei ole valmiina, voit luoda uuden tehtävän viemällä laitteesi NFC tarran lähelle ja lisätä tehtävä kyseiselle asiakkaalle, kun tehtävä on luotu. Vie laite vielä uudelleen tarran lähelle ja aloita tehtävä.
Asiakaskäynnin kirjaaminen
Tehtävän ollessa käynnissä, voit tehdä jo kirjauksia Raportit-kohdan kynä-kuvakkeen takaa. Kirjaus tallentuu asiakkaan tietoihin vasta silloin, kun tehtävä kuitataan valmiiksi.
Tehtävän lopettaminen
Kun tehtävä on valmis, vie puhelin uudelleen tarran lähelle, jolloin ohjelma kuittaa tehtävän päättyneeksi ja tallentaa kirjauksen asiakkaan tietoihin.
NFC - tarran poistaminen asiakkaalta
Valitse mobiilissa Asetukset --> Nfc-hallinta - hallinoi voimassa olevaa pariliitosta - klikkaa roskakorin kuvaketta ja poista tunniste.