DomaCare työpöytäversion asentaminen omalle tietokoneelle

Lataa koneellesi DomaCare-ohjelmisto lähettämästämme latauslinkistä.



Aktivointikoodi asetetaan latauksen jälkeen avautuvaan ikkunaan. Yläkulmassa oleva 100% kohdasta voit muokata ohjelman skaalautuvuutta. 


Jos ohjelman sivut näyttävät liian isoilta tai pieniltä:

- vaihda lukua pienemmäksi tai isommaksi.

- paina rastista ja avaa pikakuvake uudelleen

- jos koko menee liian pieneksi palauta asetukseksi 100% (joissain koneissa tämä toimii parhaiten) 


Myös koneen näytön asetusten skaalauksella pystyy näkymää muokkaamaan.  



Aktivoinnin jälkeen kirjaudu annetuilla tunnuksilla ohjelmaan.


Salasanan vaihtaminen


Salasanan pääset vaihtamaan järjestelmän yläkulmasta oman nimesi kohdasta. 



Tai pääkäyttäjänä: Asetukset | Käyttäjät. Voit vaihtaa sekä käyttäjätunnuksen että salasanan 


Mobiilin asennus ja aktivointi - Pääkäyttäjä


Android-laitteen aktivointi:

  • Asetukset-välilehti | Käyttäjäasetukset | Käyttäjät. Lisää käyttäjän tietoihin puhelinnumero (muodossa +358), jonne lähetetään DomaCare varmenne. 
  • Aktivoi numero Asetukset | Aktivoi puhelinnumero-kohdasta | Lisää uusi.

Laitteen aktivointi puhelinnumerolla - Käyttäjä

  1. Lataa Play-kaupasta DomaCare-sovellus. 
  2. Pyydä organisaationne DomaCare pääkäyttäjältä puhelinnumero, jonne varmenne lähetetään. Numero tulee laittaa +358 muodossa.
  3. Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat myös organisaation pääkäyttäjältä. 
  4. Kun olet lisännyt puhelinnumeron, käyttäjätunnuksen ja salasanan, paina Aktivoi-painiketta.
  5. Varmenne lähetetään tekstiviestillä kyseiseen puhelinnumeroon ja vastaanottaja toimittaa sen henkilölle, joka on sovellusta aktivoimassa.
  6. Syötä varmenne Aktivointikoodi-kohtaan ja paina Lähetä koodi-painiketta.



Laitteen aktivointi Android-ID:llä

  


Toinen vaihtoehto on aktivoida puhelin aktivointikoodilla, jolloin painat ensimmäisen kuvan kohdassa Peruuta-painiketta. 



Ilmoita kirjautumisikkunan oikeassa alalaidassa oleva laitteen tunnistekoodi (pitkä numero ja kirjainsarja) pääkäyttäjällenne, joka voi aktivoida puhelimen.



Aktivointi tehdään DomaCaren Asetukset-välilehdellä | Aktivoi puhelin-kohdassa. Kommentti-kohtaan voi laittaa puhelimen nimen, esim. hoitaja1. Yksikkö-kohdasta valitaan oma yksikkö.


Puhelin on aktivoitu, kun numerokirjainsarjan alla lukee organisaation nimi (geggonen ohjeen esimerkissä). Aktivoinnin jälkeen sovellus tulee käynnistää uudelleen. 


Salasanan vaihto mobiilissa


  • Kirjaudu sisään ja vaihda salasana, mikäli ohjelma sitä kysyy. 
  • Avaa ohjelman valikko sovelluksen vasemmasta yläkulmasta löytyvästä valikko-ikonista
  • Valikko ikonista aukeaa valikko, josta voit painaa kohtaa "Asetukset".
  • Asetukset-välilehdeltä löytyy Vaihta salasana -toiminto
  • Aukeavassa ikkunassa voit vaihtaa salasanasi


iOS laitteilla DomaCare käytetään selaimessa app.domacare.fi

Mikäli käytät Domacarea iOS laitteella, olethan yhteydessä tuki@domacare.fi ennen käyttöönottoa, jotta saamme tarvittavat asetukset tehtyä taustalle valmiiksi.



Asetukset | Käyttäjät tai Käyttäjän luonti kohdassa käyttäjän puhelinnumero tulee antaa muodossa +358.



Avaa DC1 | Asetukset | Mobiili | Aktivoi puhelinnumero ().



Paina Lisää uusi-painiketta ja lisää täppä Puhelinnumero-kohtaan.




Valitse valikosta käyttäjä kenen puhelinnumero aktivoidaan ja paina Lisää-painiketta.


app.domacare.fi kirjautuminen selaimessa



  • Syötä puhelinnumero, käyttäjätunnus ja salasana pyydettyihin kenttiin ja paina Lähetä-painiketta
  • Saat puhelimeen SMS-varmenteen. Syötä varmenne kenttään ja paina Lähetä-painiketta