Tehtävät suunnitellaan varaukset näkymässä. Varausosioiden luominen ja muokkaaminen tehdään toistaiseksi vielä DC1:ssä Luo ja muokkaa varausosiota-kohdassa.



Tehtävät kannattaa hahmotella ryhmiksi näkymän alareunan ryhmiin. Tämä auttaa hahmottamaan työntekijöiden tarvetta. 


Voit lisätä tehtävän varaukset-näkymän alareunasta löytyvän vihreää palloa klikkaamalla ja valitsemalla “lisää uusi tehtävä”  tai klikkaamalla näkymässä tyhjää kohtaa. 



Tehtävään lisätään suunniteltu aloitus- ja lopetuspäivä sekä kellonaika.
Löydät “aikaisin” ja “myöhäisin aloitusaika” rivin päässä olevien nuolien takaa.
Tähän on hyvä laittaa ajat jonka aikana käynti on todellisuudessa pakko aloittaa. Tätä käytetään mm. reittioptimoinnissa.
 



HUOM!  jos reittioptimointiin lisätään “pari-käynnit”, laitetaan ne minuutilleen samaan aikaan, ei liukumaa. Pariskunnat lisätään peräkkäin esim. 13.15-14:15 ja 14:15:15:15, ei liukumaa.



Asiakkaan lisätiedot löytyy myös rivin päädyssä olevista pienistä nuolista.
Sinne voit kirjoittaa asiakkaasta tärkeitä tietoja, jotka on hyvä löytää nopeasti.

Löytyvät myös asiakkaan sivuilta asetukset-kohdasta DC2:ssa ja mobiilissa asiakkaan tiedoissa ja tehtävissä.


Tehtävät voi suunnitella suoraan työntekijälle tai ryhmiin. Kotiin vietävissä palveluissa suositellaan luomaan tehtävät ryhmiin ja sieltä jaettavaksi työntekijöille.

Muista lisätä tehtävälle tehtävätyyppi (laskutusta varten) ja kuvaus kohtaan voit kirjoittaa, mitä juuri sillä tehtävällä tulee tehdä.

Tehtävän sekä asiakkaan tarpeet määritetään myös tässä. 




Lisää toistuvuus - > pystyt luomaan tehtävälle toistuvuudet päivittäin, viikoittain jne. Siniset pallurat kertovat asetetun toistuvuuden päivät. 



Tallenna tehtävä.