DomaCare eReseptiin kirjautunut sairaanhoitaja voi tehdä potilaan resepteistä uusimispyyntöjä yksikkönsä lääkärille (sisäinen uusimispyyntö) tai ulkoiselle taholle, esim. terveyskeskus tai yksityinen lääkäriasema.


1) Aukaise reseptihaku ja valitse haluamasi asiakas.


2) Muista täpätä kohta "Vain reseptit joihin voidaan kohdistaa uusimispyyntö" niin näet asiakkaan resepteistä vain ne jotka voidaan uusia. Uusimismahdollisuus on ilmoitettu myös jokaisen reseptirivin perässä vihreällä nuolella.


HUOM. Resepti voidaan uusia mikäli sen tila on osittain tai kokonaan toimitettu (keltainen ja punainen tila-ikoni), reseptin luomisesta on alle 28 kuukautta, reseptillä ei ole uusimiskieltoa, reseptillä ei ole hylättyjä uusimispyyntöjä tai jos reseptillä ei ole tällä hetkellä voimassaolevaa uusimispyyntöä.



3) Valitse listasta reseptit joista haluat tehdä lääkärille uusimispyynnöt ja paina alalaidan Tee uusimispyyntö -painiketta. Tämä aukaisee sinulle uuden ikkunan.



4) Valitse haluatko lähettää uusimispyynnön organisaatiosi ulkopuoliselle taholle (esim. terveyskeskus tai yksityinen lääkäriasema) vai organisaatiosi/yksikkösi lääkärille. Viesti-kohtaan voit kirjoittaa uusimispyynnön vastaanottavalle lääkärille viestin. Paina lopuksi Lähetä-painiketta.


Uusimispyyntö on nyt tehty.