Ilmoittaminen ja koulutus
Suosittelemme tilamaan koulutuksen rajapinnan käyttöönottoa varten.
Ilmoitattehan palvelusetelikäyntejä tekevien työntekijöiden määrä osoitteeseen tuki@domacare.fi
Käyttäjätunnusten luonti integraatiota varten parastapalvelua.fi:ssa
Parastapalvelu.fi:n vanhalla puolella tulee luoda käyttäjätunnukset rajapintaa varten: kirjautuminen parastapalvelu.fi:n
Käyttäjätunnus on yhtäkuin sähköpostiosoite - lisätkää luonnin jälkeen käyttäjä PSOP:n Palvelutiimit -välilehdelle palveluille, jotta rajapinta toimii oikein:
Tämän jälkeen siirry parastapalvelua.fi:n uudelle puolelle ja lisää Toimipaikat -välilehden taakse rajapintaa varten tunnistetieto.
Valitse haluttu toimipaikka ja klikkaa Muokkaa tietoja -painiketta:Muokkaa tietoja painikkeen jälkeen pääset lisäämää tunnistetiedon - tunnistetietona voidaan käyttää esim. kaupunkia.
Jokaisella toimipaikalla tulee olla oma tunnistetieto - samaa tunnistetietoa ei voi käyttää useammassa toimipaikassa.
Tieto lisätään kohtaan Toimipaikan tunniste toiminnanohjausjärjestelmässä.
Asetukset DomaCaressa:
Asetukset -> Palvelusetelijärjestelmien asetukset -> Psop-asetukset
Klikkaa Lisää alue, jonka jälkeen uusi rivi aktivoituu.
Alue: aseta alueelle nimi, jolle palvelusetelit ovat kytketty (tämän voi nimetä haluamanne mukaan)
Käyttäjätunnus: Sama tunnus, minkä loitte parastapalvelu.fi:ssä.
Salasana: Sama salana, jonka annoitte tunnukselle parastapalvelua.fi:ssä
Y-tunnus: Syöttäkää yrityksenne y-tunnus, joka on rekisteröity PSOP-palveluun
Osatunnus: Sama tunnus, joka määritettiin toimipaikan Toimipaikan tunniste toiminnanohjausjärjestelmässä -kohtaan.
Palvelusopimuksen luominen PSOP-seteleitä varten
PSOP-asiakkaita varten tulee luoda palvelusopimus, jotta laskutus kohdistuu oikealle taholle.
Maksajaksi määritellään esim. PSOP - älä lähetä.
Lisätään sopimus kaikille niille asiakkaille, joilla on PSOP:n seteli.
Lisää sopimukselle kaikki tuotteet, joita asiakkaille tuotetaan myös ne, jotka asiakas itse maksaa.
Asiakasnumeron lisäys parastapalvelua.fi:ssä
Jotta palvelusetelien haku rajapintaa pitkin onnistuu, tulee asiakkaille lisätä asiakasnumero parastapalvelua.fi:n puolelle.
Suosittelemme käyttämään samaa asiakasnumeroa, joka löytyy asiakkaalta DomaCaressa (numerointi oltava yksilöllinnen).
DomaCaressa asiakasnumeron näkee Asiakkaan laskutustiedot -ikkunassa:
Asiakkaat löydät Asiakkaat-välilehdeltä ja klikkaamalla asiakasta pääse katsomaan ja muokkaamaan tietoja.
Asiakasnumero löytyy Asiakkaan tiedot -sivun alalaidasta.
Muistathan lopuksi painaa Tallenna-painiketta.