Ilmoittaminen ja koulutus

Suosittelemme tilamaan koulutuksen rajapinnan käyttöönottoa varten.

Ilmoitattehan palvelusetelikäyntejä tekevien työntekijöiden määrä osoitteeseen tuki@domacare.fi


Käyttäjätunnusten luonti integraatiota varten parastapalvelua.fi:ssa

Parastapalvelu.fi:n vanhalla puolella tulee luoda käyttäjätunnukset rajapintaa varten: kirjautuminen parastapalvelu.fi:n

Käyttäjätunnus on yhtäkuin sähköpostiosoite - lisätkää luonnin jälkeen käyttäjä PSOP:n Palvelutiimit -välilehdelle palveluille, jotta rajapinta toimii oikein:

Tämän jälkeen siirry parastapalvelua.fi:n uudelle puolelle ja lisää Toimipaikat -välilehden taakse rajapintaa varten tunnistetieto.

Valitse haluttu toimipaikka ja klikkaa Muokkaa tietoja -painiketta:

Muokkaa tietoja painikkeen jälkeen pääset lisäämää tunnistetiedon - tunnistetietona voidaan käyttää esim. kaupunkia.

Jokaisella toimipaikalla tulee olla oma tunnistetieto - samaa tunnistetietoa ei voi käyttää useammassa toimipaikassa. 

Tieto lisätään kohtaan Toimipaikan tunniste toiminnanohjausjärjestelmässä.


Asetukset DomaCaressa:

Asetukset -> Palvelusetelijärjestelmien asetukset -> Psop-asetukset

Klikkaa Lisää alue, jonka jälkeen uusi rivi aktivoituu.

Alue: aseta alueelle nimi, jolle palvelusetelit ovat kytketty (tämän voi nimetä haluamanne mukaan)

Käyttäjätunnus: Sama tunnus, minkä loitte parastapalvelu.fi:ssä.

Salasana: Sama salana, jonka annoitte tunnukselle parastapalvelua.fi:ssä

Y-tunnus: Syöttäkää yrityksenne y-tunnus, joka on rekisteröity PSOP-palveluun

Osatunnus: Sama tunnus, joka määritettiin toimipaikan Toimipaikan tunniste toiminnanohjausjärjestelmässä -kohtaan. 



Palvelusopimuksen luominen PSOP-seteleitä varten

PSOP-asiakkaita varten tulee luoda palvelusopimus, jotta laskutus kohdistuu oikealle taholle.

Maksajaksi määritellään esim. PSOP - älä lähetä.

Lisätään sopimus kaikille niille asiakkaille, joilla on PSOP:n seteli.

Lisää sopimukselle kaikki tuotteet, joita asiakkaille tuotetaan myös ne, jotka asiakas itse maksaa. 




Asiakasnumeron lisäys parastapalvelua.fi:ssä

Jotta palvelusetelien haku rajapintaa pitkin onnistuu, tulee asiakkaille lisätä asiakasnumero parastapalvelua.fi:n puolelle.

Suosittelemme käyttämään samaa asiakasnumeroa, joka löytyy asiakkaalta DomaCaressa (numerointi oltava yksilöllinnen).

DomaCaressa asiakasnumeron näkee Asiakkaan laskutustiedot -ikkunassa:



Asiakkaat löydät Asiakkaat-välilehdeltä ja klikkaamalla asiakasta pääse katsomaan ja muokkaamaan tietoja.

Asiakasnumero löytyy Asiakkaan tiedot -sivun alalaidasta. 

Muistathan lopuksi painaa Tallenna-painiketta.