1. Ilmoittaminen ja koulutus

  • Ilmoittakaa: Palvelusetelikäyntien tekevien työntekijöiden määrä: tuki@domacare.fi.
  • Suositus: Tilatkaa noin tunnin koulutus rajapinnan käyttöönottoa varten.


2. Käyttäjätunnusten luonti integraatiota varten parastapalvelua.fi:ssa

  • Luo käyttäjätunnukset ja toimi parastapalvelun ohjeiden mukaisesti.
    Parastapalvelu.fi
  • Käyttäjätunnus = Sähköpostiosoite.  -> Luo Parastapalvelua.fi vanhalle puolelle käyttäjä, jolle annat itse keksityn sähköpostiosoitteen, sen ei tarvitse olla oikea - voi olla esim. kirjaaja@yritys.fi
  • Lisää luotu käyttäjä myös palvelutiimeihin, jotta rajapinta toimii:

  • Mene parastapalvelua.fi uudelle puolelle ja käy lisäämässä Toimipaikkojen taakse integraatiota varten tunnisteet:

    Löydät toimipaikat täältä. Lisää jokaiselle toimipaikalle oma tunnus "Muokkaa tietoja" painikkeen kautta. Tunnus voi olla mikä tahansa esimerkiksi kaupungin nimi. (Huom: tulee olla kirjoitettuna DomaCareen täsmälleen samalla tavalla, siitä alempana ohjeessa)

    Lisää vapaamuotoinen tunniste kohtaa: Integraatiot -> Toimipaikan tunniste toiminnanohjausjärjestelmässä:


3. Asetukset DomaCaressa:


  • Mene Asetukset -> Palvelusetelijärjestelmien asetukset -> Psop-asetukset
  • Alue: Aseta alueen nimi, johon palvelusetelit on kytketty. (Voitte itse nimetä alueet haluamanne mukaan) 
  • Käyttäjätunnus: Sama minkä loitte parastapalvelua.fi
  • Salasana: Sama salasana, jonka laitoit parastapalvelua.fi kirjaajalle.
  • Y-tunnus: Syötä yrityksenne Y-tunnus, joka on rekisteröity PSOP-palveluun.
  • Osatunnus: Sama tunnus, jonka lisäsitte uudelle parastapalvelua.fi sivulle kohtaan Toimipaikan tunniste toiminnanohjausjärjestelmässä.



Uusi parastapalvelu.fi



4. Asiakasnumeron lisäys parastapalvelua.fi:ssä


Lisää asiakkaille asiakasnumero PSOP:iin, jotta palvelusetelien haku onnistuu.

Suosittelemme käyttämään samaa asiakasnumeroa, joka asiakkaalla on DomaCaressa, jotta numerointi olisi yksilöllinen.

DomaCaressa asiakasnumeron näet Asiakaan laskutustiedot -ikkunassa (Asiakassivulla euronmerkki -painike).


DomaCaressa oleva asiakasnumero tulee syöttää PSOP-palveluiden sivuille kyseiselle asiakkaalle.


Pääset kirjautumaan PSOP-palveluihin täältä

Asiakkaat löydät Asiakkaat-välilehdeltä ja klikkaamalla asiakasta pääse katsomaan ja muokkaamaan hänen tietojaan.

Asiakasnumero löytyy PSOP:sta Asiakkaan tiedot -sivun alalaidasta. Muistathan painaa lopuksi Tallenna-painiketta.