Päivitä DomaCare 1 viimeisimpään versioon - sisältää uuden PSOP-rajapinnan

Olemme julkaisseet uuden version (14.10.2025) DomaCaresta, joka sisältää uuden PSOP-rajapinnan. Vanha parastapalvelua.fi rajapinta suljetaan Tieran toimesta 16.10.2025.


Uudet ominaisuudet ja muutokset

1. Uusi PSOP-rajapinta (vaatii toimenpiteitä pääkäyttäjiltä)

Uusi rajapinta korvaa aiemman PSOP-rajapinnan ja parantaa järjestelmien välistä tietojen hallintaa.

Toimenpiteet: Pääkäyttäjien tulee päivittää asetukset uuden rajapinnan ohjeiden mukaisesti. Ohjeita seuratessa näkee myös kaikki muutokset järjestelmän sisällä.


Lue tarkemmat ohjeet täältä >


2. Henkilötunnus vaaditaan jatkossa PSOP-rajapinnassa

Rajapinnan tietoturvaa ja yksilöintiä on vahvistettu, ja jatkossa henkilötunnus on pakollinen tieto PSOP-siirroissa.


3. Parannettu tietojen ajantasaisuus

Tietojen päivittyminen PSOPin ja DomaCaren välillä on nyt entistä tarkempaa ja luotettavampaa.


4. Nopeampi ja vakaampi käyttö

Järjestelmän suorituskykyä on optimoitu, mikä tekee käytöstä sujuvampaa erityisesti suurten tietomäärien yhteydessä.


5. Käyttäjän voimassaoloajan asetukset palautettu entiselleen

Kesäkuussa tehty muutos käyttäjien voimassaoloajan käsittelyyn on nyt palautettu aiempaan tapaan. Käyttäjät, jotka eivät ole saaneet kesäkuun versiopäivitystä, eivät ole havainneet muutosta.


6. PSOP-setelin poistaminen DomaCaresta

Seteleitä voidaan nyt poistaa suoraan DomaCaren kautta, mikä helpottaa virheellisten tai vanhentuneiden seteleiden hallintaa.


Huomioitavaa

PSOP-rajapinnan kehitys jatkuu edelleen Tieran päässä, joten oletettavasti muutoksia ja korjauksia tullaan vielä tekemään tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä tiedossa oleva asia: Palvelusetelin “aktiivinen”-täppä setelinäkymässä -> Tällä hetkellä ei voi muuttaa manuaalisesti – päivitys julkaistaan myöhemmin.


Pyydämme kaikkia asiakkaitamme noudattamaan huolellisesti julkaistuja ohjeita ennen yhteydenottoa tukeemme. Näin voimme välttää tukipalvelun ruuhkautumisen ja varmistaa sujuvan palvelun kaikille. Mikäli ette ole tuttu parastapalvelua.fi uuden portaalin kanssa, olethan suoraan yhteydessä teille ilmoitettuun psop-tukeen. Tukemme palvelee DomaCaren käytössä.


Mikäli ette saa seteliä haettua DomaCareen, tarkistattehan ensin seuraavat asiat

  • Onko asiakkaan henkilötunnus täytetty?
  • Onko alueen API-avain voimassa?
  • Onko toimipisteen takana tunnus DomaCaressa sekä Parastapalvelua.fi uudella puolella?
  • Onko hinnasto voimassa Parastapalvelua.fi -palvelussa?
  • Onko asiakkaalle valittu oikea (UUSI) alue setelihaussa?
  • Onko seteli voimassa Parastapalvelua.fi -palvelussa?
  • Onko setelille myönnetty palvelu voimassa, vai onko se suljettu-tilassa?


Miten saan uuden version käyttöön?

Julkaisemme uuden DomaCare 1 version Windows-koneille. Uusi versio sisältää sisältää uuden PSOP-rajapinnan. Huomiothan, että PSOP-rajapinnan käyttö on maksullinen lisäpalvelu. Lisätietoa hinnasta saat myynnistämme tuki@domacare.fi. 


Mikäli uusi versio ei päivity automaattisesti, saat uuden version käyttöösi kun painat hiiren vasemmalla DomaCare ikonia. DomaCaren ylälaitaan tulee silloin näkyviin Tarkista päivitykset -painike. Mikäli päivitys on saatavilla, valitse OK jatkaaksesi, jolloin DomaCare lataa päivityksen. Latauksen jälkeen ohjelma ilmoittaa, että lataus on saatavilla ja paina silloin Päivitä DomaCare nyt -painiketta.


Suosittelemme päivittämään uusimman version heti, kun se on saatavilla.


Mikäli sinulla on Mac-käytössä, olethan yhteydessä tuki@domacare.fi niin toimitamme Mac-version.