Toimintaohjeita uuden PSOP-rajapinnan virhetilanteissa
Oona Kaarlela
started a topic
about 11 hours ago
Uusi PSOP-rajapinta on julkaistu lokakuussa. Rajapinta tulee ottaa käyttöön noudattaen seuraavia ohjeita: Uuden PSOP-rajapinnan käyttöönotto Tarkistathan, että sinulla on uusin päivitys (30.10. Tai uudempi). Voit tarkistaa tämän DomaCare 1:n vasemmasta yläkulmasta.
Rajapinnassa on jotain uusia virheilmoituksia sekä vielä muutamia asioita, jotka ovat meillä korjauksessa.
Löydät vastauksia yleisimpiin virhetilanteisiin tästä julkaisusta!
En saa haettua asiakkaalle seteliä, miten toimin?
Tarkista api-avain sekä toimipaikan tunniste
Tarkista, onko asiakkaalla henkilötunnus ja että se on oikein (ei välilyöntejä tms)
Oona Kaarlela
Uusi PSOP-rajapinta on julkaistu lokakuussa. Rajapinta tulee ottaa käyttöön noudattaen seuraavia ohjeita: Uuden PSOP-rajapinnan käyttöönotto
Tarkistathan, että sinulla on uusin päivitys (30.10. Tai uudempi). Voit tarkistaa tämän DomaCare 1:n vasemmasta yläkulmasta.
Rajapinnassa on jotain uusia virheilmoituksia sekä vielä muutamia asioita, jotka ovat meillä korjauksessa.
Löydät vastauksia yleisimpiin virhetilanteisiin tästä julkaisusta!
En saa haettua asiakkaalle seteliä, miten toimin?
Tarkista api-avain sekä toimipaikan tunniste
Tarkista, onko asiakkaalla henkilötunnus ja että se on oikein (ei välilyöntejä tms)
Tarkista, onko seteli voimassa
Seteleitä haettaessa “THIRD_PARTY_WEB_SERVICE_ERROR”
→ ole yhteydessä PSOP tukeen
Tuotteiden linkityksessä näkyy vääriä tuotteita/ei tuotteita ollenkaan, miten saan linkitykset oikein?
DomaCaressa linkitettäessä PSOP tuotteita, on tuotelinkityksen ensimmäisen sivun näkymässä virhe.
Näkymässä voi olla PSOP:n tuotteella useita samannimisiä DomaCare tuotteella, virheellisiä tuotteita tai ei tuotteita lainkaan.
Esimerkkejä:
Mikäli seuraavalle sivulle mentäessä tuotelinkitykset ovat oikein, ovat ne siirtymässä oikein myös PSOP:iin.
Vienti antaa virheen, mitä teen?
Käyntejä vietäessä “NullPointerException”
Kyseisen virheen ilmestyessä, tarkista PSOP:sta, ovatko käynnit siirtyneet jo.
Kun rajapinta ei palauta selkeää virhettä, on mahdollista että käynnit ovat jo siirtyneet ja tämä huomio on virheellinen.
Muita PSOP:n virheitä, niiden selityksiä ja toimintaohjeet löydät täältä: PSOP virheilmoitukset
Laskut eivät siirry
Tarkistathan, että maksajatieto on siirtynyt PSOP-laskulle.
Mikäli kohta “Maksaja” on tyhjä, voit lisätä sen siihen manuaalisesti (esim. PSOP älä lähetä)
Kiitos yhteistyöstä!
-DomaCaren tiimi