Toimintaohjeita uuden PSOP-rajapinnan virhetilanteissa

Uusi PSOP-rajapinta on julkaistu lokakuussa. Rajapinta tulee ottaa käyttöön noudattaen seuraavia ohjeita: Uuden PSOP-rajapinnan käyttöönotto
Tarkistathan, että sinulla on uusin päivitys (30.10. Tai uudempi). Voit tarkistaa tämän DomaCare 1:n vasemmasta yläkulmasta.

Rajapinnassa on jotain uusia virheilmoituksia sekä vielä muutamia asioita, jotka ovat meillä korjauksessa.  

Löydät vastauksia yleisimpiin virhetilanteisiin tästä julkaisusta!


En saa haettua asiakkaalle seteliä, miten toimin? 


  1. Tarkista api-avain sekä toimipaikan tunniste

  2. Tarkista, onko asiakkaalla henkilötunnus ja että se on oikein (ei välilyöntejä tms)

  3. Tarkista, onko seteli voimassa


Seteleitä haettaessa “THIRD_PARTY_WEB_SERVICE_ERROR”

→ ole yhteydessä PSOP tukeen

 



Tuotteiden linkityksessä näkyy vääriä tuotteita/ei tuotteita ollenkaan, miten saan linkitykset oikein?


DomaCaressa linkitettäessä PSOP tuotteita, on tuotelinkityksen ensimmäisen sivun näkymässä virhe. 

Näkymässä voi olla PSOP:n tuotteella useita samannimisiä DomaCare tuotteella, virheellisiä tuotteita tai ei tuotteita lainkaan. 


Esimerkkejä:

 


Mikäli seuraavalle sivulle mentäessä tuotelinkitykset ovat oikein, ovat ne siirtymässä oikein myös PSOP:iin. 



Vienti antaa virheen, mitä teen? 


Käyntejä vietäessä “NullPointerException”
Kyseisen virheen ilmestyessä, tarkista PSOP:sta, ovatko käynnit siirtyneet jo. 

Kun rajapinta ei palauta selkeää virhettä, on mahdollista että käynnit ovat jo siirtyneet ja tämä huomio on virheellinen. 

 


Muita PSOP:n virheitä, niiden selityksiä ja toimintaohjeet löydät täältä: PSOP virheilmoitukset


Laskut eivät siirry 


Tarkistathan, että maksajatieto on siirtynyt PSOP-laskulle. 

Mikäli kohta “Maksaja” on tyhjä, voit lisätä sen siihen manuaalisesti (esim. PSOP älä lähetä)


Kiitos yhteistyöstä!

-DomaCaren tiimi