HUOM. Sinulla tulee olla pääkäyttäjä-oikeudet, että voit luoda uuden yksikön. Pääkäyttäjät näkevät DC1:ssä asetukset välilehden.
Uuden yksikön lisääminen DomaCareen tapahtuu kolmessa vaiheessa. Yksikkö luodaan Asetukset-välilehdellä ja jotta yksikkö tulisi näkyviin Asiakkaat-välilehdellä niin sille tarvitsee luoda yksi asiakas sekä pääkäyttäjä. Tämän jälkeen yksikkö lisätään varausosioon.
1. Luo uusi yksikkö
a) Aloita yksikön luominen Asetukset-välilehdeltä kohdasta Yksiköt ja Yksiköiden tiedot.
b) Lisää taulukkoon uusi yksikkö painamalla Uusi rivi -nappia. Tämä luo taulukkoon ylimmäksi yhden tyhjän taulukkorivin.
c) Täytä äsken luomallesi taulukkoriville yksikön tiedot tuplaklikkaamalla haluamaasi solua ja kirjoita tarvittava tieto kenttään. Tiedot tallentuvat automaattisesti eli sinun ei tarvitse erikseen painaa tallenna-nappia.
Tietojen lisäämisen jälkeen taulukko menee automaattisesti valitun sarakkeen mukaiseen aakkosjärjestykseen.
d) HUOM! Lisää myös PALTU -koodi, ja PALTU-tarkenne sekä OID-koodi. Näitä tietoja tarvitaan mm. HILMO tietojen toimittamiseen sekä KANTA liittymiin.
Organisaationne Paltu tiedot löydätte Topi-haun kautta ja OID-tiedot oheisen linkin takaa käyttämällä sivun oikeassa yläreunassa olevaa hakukenttää.
2. Lisää yksikköön asiakas ja pääkäyttäjä
Jotta yksikkö näkyisi Asiakkaat-välilehdellä niin sinun tulee luoda yksikölle ensimmäinen asiakas (tämä asiakas voi olla myös testiasiakas) sekä lisätä yksi käyttäjä (esimerkiksi pääkäyttäjä).
2.1 Käyttäjän lisääminen yksikköön
Yksikölle lisätään käyttäjä joko Käyttäjän luonti -välilehdeltä tai Asetuksista.
a) Halutessasi voit luoda uuden käyttäjän ja täyttää kaikki tarvittavat tiedot.
b) Tai voit valita jonkun olemassa olevista käyttäjistä ja vaihtaa hänen kotiyksikökseen juuri luomasi yksikön.
c) Lisää / vaihda kotiyksikkö vastaamaan uutta luomaasi yksikköä.
Käyttäjän luonti -välilehti:
Asetukset-välilehti:
2.2 Asiakkaan lisääminen yksikköön
Yksikölle lisätään uusi asiakas Asiakkaat-välilehden alalaidasta.
a) Luo uusi asiakas (voi olla testiasiakaskin) painamalla Lisää uusi asiakas -nappia.
b) Täytä asiakkaan tiedot.
c) Aseta yksiköksi juuri luomasi uusi yksikkö.
Uuden asiakkaan luonnin jälkeen uusi yksikkö tulee näkyviin asiakaslistalle.
HUOM. tarkemmat ohjeet asiakkaan luomisesta löytyy täältä »
3. Luo yksikölle varausosio
Yksikkö pitää tämän jälkeen vielä luoda varausosioon, jotta siihen voitaisiin kohdistaa tehtäviä ja niiden kautta laskutusta.
HUOM. Asumispalveluihin ei tarvitse luoda varausosiota ellei haluta mobiilia käyttöön.
Löydät ohjeet uuden yksikön lisäämiselle varausosioon täältä »