DomaCaressa käyttäjän voi omasta oikeustasostaan riippuen luoda, joko Asetukset-välilehdellä tai Käyttäjän luonti -välilehdellä. Asetukset-välilehti näkyy vain yrityksen DomaCare-pääkäyttäjille eli käytännössä kaikki muut luovat uusia käyttäjiä Käyttäjän luonti -välilehden ohjeen mukaan.


Tutustu Käyttäjän luonti -välilehden kautta tapahtuvaan käyttäjätunnusten luomiseen täällä »


HUOM. DomaCare-tuki luo uuteen DomaCare-kantaan pääkäyttäjille tunnukset. Tämän jälkeen pääkäyttäjät voivat jatkossa luoda lopuille työntekijöille käyttäjätunnukset.


Merkittävän ero Asetukset-välilehden ja Käyttäjän luonti -välilehden kautta tapahtuvissa käyttäjätunnusten luomisissa on, että pääkäyttäjä ei tarvitse Asetukset-välilehdellä välittää vastaavanlaisista rajoitteista kuin mitä Käyttäjän luonti -välilehdelle on asetettu.



Pääset luomaan uutta käyttäjää Asetukset-välilehdellä kohdassa Käyttäjät (a). Luominen tapahtuu painamalla Uusi käyttäjä -painiketta (b). Mikäli tahdot vain muokata (c) jonkin olemassa olevan käyttäjän tietoja niin valitse haluamasi käyttäjä joko listavalinnasta tai painamalla sen perässä olevaa hahmo-kuvaketta. Tämä aukaisee uuden käyttäjän valinta ikkunan, jonka kautta voit etsiä haluamasi käyttäjän joko hakusanalla tai yksikön mukaan.


1. Uusi käyttäjä


Luot uuden käyttäjän kohdassa Valittu käyttäjä painamalla Uusi käyttäjä -painiketta. Tämän jälkeen sinun tulee syöttää haluamasi käyttäjätunnus uudelle käyttäjälle. Käyttäjätunnus voi olla esimerkiksi etunimi.sukunimi, mutta muoto voi olla jokin muukin. Suosittelemme kuitenkin yrityksen ottavan käyttöön jonkin yhtenäisen nimeämiskäytännön käyttäjätunnuksille.


Kun olet syöttänyt käyttäjätunnuksen niin uuden käyttäjän tiedot aukeavat näkyviin ja voit asettaa loput käyttäjätiedot sekä tunnusten voimassaoloajan.



1.1 Tunnistetiedot (c)


Käyttäjätunnus: Voit muuttaa tässä kohdassa käyttäjätunnusta mikäli siihen on tarvetta.


Salasana: Aseta tunnukselle haluamasi salasana (esim. Vaihda123). Käyttäjä voi vaihtaa salasanan haluamakseen kirjauduttuaan DomaCareen. Käyttäjän salasanan vaihtoon ohjeet löytyvät täältä »


Oikeustaso: Aseta käyttäjälle oikeustaso.


Kotiyksikkö: Aseta käyttäjälle kotiyksikkö, jossa hän työskentelee normaalisti. Näin käyttäjä kykenee näkemään tämän kyseisen yksikön asiakkaiden tiedot ja tekemään heille merkintöjä.


Toissijaiset yksiköt: Mikäli työntekijä työskentelee useammassa yksikössä tai hänen tulee nähdä myös muiden yksiköiden asiakkaat ja tehdä heille merkintöjä niin lisää kaikki tarvittavat muut yksiköt tässä kohtaan. 


1.2 Henkilötiedot (d)


Henkilötietoihin olisi hyvä asettaa ainakin työntekijän etunimi ja sukunimi sekä tehtävä yrityksessä. Mikäli työntekijän tulee päästä kirjautumaan myös DomaCare Mediin (lääkäri tai sairaanhoitaja) niin lisää hänelle myös henkilötunnus, toimikortinnumero (VRK-numero) ja lääkäreiden tapauksessa SV-numero.


Lue lisää DomaCare Medin käyttöönottamisesta täältä »


1.3 Käyttäjätunnuksen voimassaolo (e)


Voit käyttäjätunnuksen voimassaoloajaksi joko Aina käytössä eli ns. toistaiseksi voimassaolevan käyttöoikeuden tai esimerkiksi harjoittelijoiden tapauksessa antaa tunnukselle alku- ja loppuajan. Voit myöhemmin muuttaa tunnusten voimassaoloaikaa ja tehdä harjoittelijan tunnuksista toistaiseksi voimassaolevat tai muuttaa päivämäärää.


2. Olemassa oleva käyttäjä


Voit valita Valittu käyttäjä -kohdasta myös olemassa olevan käyttäjän tiedot muokattavaksi, joko listavalinnasta tai painamalla sen perässä olevaa hahmo-kuvaketta. Tämä aukaisee uuden käyttäjän valinta ikkunan, jonka kautta voit etsiä haluamasi käyttäjän joko hakusanalla tai yksikön mukaan.


2.1 Tietojen muokkaus


Käyttäjän tiedot avautuvat näkyviin samalla tavalla kuin uutta käyttäjää luotaessa. 


HUOM. Tiedot tallentuvat automaattisesti eli sinun ei tarvitse muutoksen jälkeen painaa tallenna-nappia.


2.2 Poista tai palauta käyttäjä (f)


Mikäli oikeustasosi on riittävä niin voit käyttäjän valittuasi poistaa tai palauttaa hänet takaisin aktiiviseksi Poista valittu käyttäjä ja Palauta valittu käyttäjä -napeilla.