DomaCaren Asiakkaat-välilehdeltä pääset asiakaslistan kautta avaamaan jokaisen asiakkaan oman asiakassivun, joka pitää sisällään kaikki asiakkaan tiedot.


HUOM. Kuvat avautuvat klikkaamalla isommiksi.


HUOM. Alla näet kuvan asiakassivusta pääkäyttäjä-tunnuksilla katsottuna. Se kuinka paljon toimintoja ja tietoja sivulla näet riippuu sinulle annetusta oikeustasosta.



HUOM. Voit muuttaa ylemmän ja alemman osion kokoa niiden välissä olevan katkoviivan avulla. Otat viivasta kiinni ja vedät haluamasi osion isommaksi.



1. Navigaatio (a)


1.1 Paluu asiakaslistalle


Asiakaslistaan-nappia painamalla pääset takaisin asiakaslistalle.


1.2 Seuraava/edellinen asiakas


Voit halutessasi siirtyä asiakaslistalla valitsemasi yksikön asiakaasta tai tekemäsi haun tuloksissa seuraavaan tai edelliseen asiakkaaseen Edellinen/Seuraava-painikkeita. Painikkeiden välissä olevasta vetovalikosta voit myös nähdä asiakkaat joiden välillä voit siirtyä ja siirtyä haluamasi asiakkaan tietoihin.


2. Asiakkaan tiedot


2.1 Asiakkaan perustiedot (c)


Asiakassivulla ensimmäisenä on kaikki asiakkaaseen liittyvät perustiedot, joita voi muokata tässä osiossa tai asiakkaan perustiedot lomakkeella. Tietokokonaisuus on muokattavissa siten, että ylälaidassa voidaan näyttää oleelliset tiedot juuri teidän organisaatiollenne. Vanhuspuolella esim. DNR päätös on oleellinen tieto, kun taas kotisiivouksessa tieto avaimista on oleellisempi. 


Tiivis näkymä -valikosta voit laajentaa halutessasi asiakkaan perustetiedot valitsemalla Laajennettu näkymä -vaihtoehdon.



2.2 Tavoitteet (d)


Asiakkaalle on mahdollista asettaa hoidon tavoitteita, jotka näkyvät symbolikirjauksesta tuttuina värikkäinä symboleina. Tavoitteet nousevat esiin päivittäiskirjauksen yhteydessä niin tietokoneella kuin mobiilisovelluksellakin.



HUOM. Sinipohjaisesta i-napista päästään katsomaan tavoitteiden toteutumista, lisäämään uusia tavoitteita ja muokkaamaan nykyisiä.



Lue lisää mobiilisovelluksella tapahtuvasta tavoitteiden kirjaamisesta täältä »


2.3 Kuva (e)


Halutessasi voit asettaa kullekin asiakkaalle profiilikuvan, joka näkyy asiakkaan yhteydessä niin tietokoneella kuin mobiilillakin. Aseta kuva painamalla Vaihda-nappia kuvan alla.


2.4 Info-laatikko (f)


Tila on varattu aina näytettäville tärkeille, erityistä huomiota vaativille asioille. Esimerkkejä: veriteitse tarttuva tauti, lisätietoa DNR päätöksestä, asiakaskohtaisia ohjeistuksia poikkeustilanteiden varalle jne. 


HUOM. Info-laatikon tiedot näkyvät myös mobiilisovelluksella asiakassivulla sekä asiakkaaseen liittyvän tehtävän yhteydessä.


2.5 Asukastiedot (g)


Perustietojen alla näkyy asiakkaan yksikkötiedot, huoneen numero, tulopäivä ja poissa/paikalla-olo vihreänä/punaisena ympyränä. 


2.6 Poissaolot (g)


Poissaolot-painiketta painamalla pääset tarkastelemaan asiakkaan poissaolo-listaa sekä lisäämään tai päättämään tarvittaessa poissaolon. Poissaolot voivat olla henkilökohtaisia tai Hilmoon liittyviä.



2.7 Hilmo (g)


Rastivalinta jolla voidaan merkitä pitääkö asiakkaan tiedot viedä Hilmoon vai ei. Jos valintaa ei ole niin mm. poissaolomerkintöjen yhteydessä ei kysytä Hilmoon liittyviä asioita.


2.8 Asiakkaan poistaminen (h)


Pääkäyttäjillä näkyy Poista asiakas -nappi jota painamalla voi poistaa asiakkaan ja päättää häneen liittyvät tulevat kalenterimerkinnät ja päättää laskutuksen. DomaCaressa asiakkaan poistaminen on kaksivaiheinen tapahtuma. Poista asiakas -nappia painamalla suoritetaan ensimmäinen taso eli asiakas poistuu, mutta tiedot jäävät vielä katseltaviksi. Löydät asiakkaan asiakaslistan viimeisestä yksiköstä Poistetut. Poistetut-listalta asiakkaita voi tarvittaessa palauttaa takaisin.


Mikäli asiakkaan tiedot pitää tuhota kokonaan niin tulee sinun aukaista kyseinen asiakas uudestaan Poistetut-yksiköstä ja painaa uudestaan Poista asiakas -painiketta. Tämän jälkeen asiakas kaikkine tietoineen poistuu kokonaan eikä häntä voi enää palauttaa takaisin.


3. Asiakkaan laskutus (b)


3.1 Lisää laskutettavaa


Lisää laskutettavaa -painikkeella voit merkitä asiakkaalle laskutukseen erilaisia tuotteita. 



3.2 Laskutuskooste


Laskutuskoosteelta näet asiakkaalta laskutetut ja laskutukseen menevät palvelut ja tuotteet.



3.3 Laskutustiedot


Tätä kautta asetetaan esimerkiksi asiakkaan omien laskujen laskutusosoite, puitesopimus johon asiakas kuuluu, palvelut joita hän saa sekä palvelusetelitiedot.



Lue lisää laskutuksen toiminnasta laskutusosion ohjeista täältä »


4. eResepti / DomaCare Medi (k)


Mikäli käytössänne on DomaCare Medi -eReseptijärjestelmä niin jokaisen asiakkaan omalla asiakassivulla näkyy eResepti-nappi sivun ylälaidassa. Nappia painamalla asiakkaan tiedot siirtyvät Mediin ja järjestelmä aukaisee tietokoneelle määritetyn oletusselaimen Mediin kirjautumista varten.


Lue lisää DomaCare Medistä täältä »


5. Lomakkeet ja päivittäinen kirjaaminen


5.1 Välilehtivalikko (i)


Valikon kautta voit navigoida erilaisten asiakkaaseen liittyvien tietojen välillä. Valikko pitää sisällään mm. lomakkeet, hoitosuunnitelman, päivittäiskirjaamisen ja RAI-arviot. Valikossa näkyvät asiat ovat täysin yrityksen valittavissa heidän tarpeisiinsa sopiviksi. Myös käyttäjän oikeustaso vaikuttaa siihen mitkä asiat hän näkee valikossa.


5.2 Sisältö (j)


Valikosta valitut lomakkeet yms. aukeavat valikon oikealle puolella olevaan tilaan. Tällä sivulla ensimmäisenä olevassa kuvassa valikosta on valittuna päivittäiskirjaaminen, joka näkyy aukaistuna valikon vieressä.


Tutustu myös DomaCaren mobiilisovelluksen asiakassivunäkymään täältä »