Tehtävät


DomaCare Mobiilijärjestelmän tehtävät toimii jokaisen käyttäjän oma työlista, joka tulee ensimmäisenä näkyviin heti kirjautumisen jälkeen. Työlistasta näet nopeasti päivän tehtäväsi ja hallinnoit niitä. Tällä sivulla käydään läpi toiminnot joita voit tehdä tehtävät näkymän kautta TÄRKEÄÄ: Mobiilin työlistalla näkyy vain asiakkaan tehtävät.


Ohjelma näyttää oletuksena tämän päivän tehtävälistasi, mutta voit päivämäärän molemmilla puolin olevien nuolinäppäimien avulla siirtyä nopeasti tarkastelemaan joko aiempien tai tulevien päivien työtehtäviä.


Päivämäärän alla näet vasemmalla oman nimesi ja oikealla sinulle määritettyjen asiakaskäyntien määrän.

1. Pääset tästä päävalikkoon

2. Näet asiakkaiden kirjaukset

3. Painamalla tätä voit aloittaa työvuoron.

4. Painamalla tätä voit aloittaa asiakaskäynnin


a) Tehtävä aloitetaan painamalla Aloita-nappia Työlista-osiossa halutun tehtävän kohdalla. 


b) Samalla tehtävän väri muuttuu aloittamatonta tarkoittavasta punaisesta keskeneräistä tarkoittavaan oranssiin ja Aloita-nappi muuttuu Lopeta-napiksi.


c) Sovellus kertoo alalaidan viestillä tehtävän alkaneen ja kellonajan.

Avaamalla tehtävän tehtävälistastasi näet kyseiseen tehtävään liittyvät tiedot taustalla 



a) Ylimpänä näet tiedon siitä onko tehtävä suunniteltu (punainen), aloitettu (oranssi) vai valmis (vihreä).


b) Painikkeet joilla voit aloittaa, lopettaa ja tauottaa tehtävän.


c) Tehtävään liittyvä mahdollinen kuvaus tekstinä.


d) Lisätietokentässä voi olla asiakkaaseen tai tehrävään liittyviä lisätietoja.


e) Muuta asiakkaasta pitää sisällään asiakkaaseen liittyviä huomioita jotka vaikuttavat tehtävän tekoon.


f) Raportit -kohdassa pääset kynän kuvasta lisäämään tarvittaessa symbolikirjauksen tehtävään liittyen jo ennen tehtävän lopettamista tai paperiarkin kuvasta tarkastelemaan asiakkaaseen liittyviä aiempia kirjauksia.






Tehtävä lopetetaan painamalla Työlistassa tehtävän kohdalla a) Lopeta-painiketta tai b) Tehtävän tiedot -sivulla vihreää stop-näppäintä.


a) Tehtävää päätettäessä


Tee tehtävään liittyvä kirjaus viimeistään tehtävän päättämisen yhteydessä Raportit-kohdasta. Voit lisätä symbolikirjauksen painamalla neljän värikkään symbolin kuvaa vasemmassa laidassa. Tehty kirjaus näkyy tallentamisen jälkeen tekstimuodossa symbolikirjaus-painikkeen vieressä.



UUDEN TEHTÄVÄN/ TYÖVUORON  LISÄÄMINEN



a) Paina tehtävälistan oikeassa alareunassa olevaa + näppäintä

b) Valitse ”Lisää tehtävä” 

c) Valitse asiakas

d) Valitse tehtävätyyppi

e) Lisää tehtävä


a) Lisää työvuoro

b) Lisää työvuoron aloitus ja lopetusaika

c) Tallenna





Voit asettaa työvuoro toiveita milloin olet käytettävissä tai estynyt tekemään työvuoron Työn suunnittelu valikosta. Tällöin työnsuunnittelija / esihenkilö näkee milloin olet valmis tekemään työvuoroja.