1. Käynti peruutetaan, mutta sitä ei laskuteta tai tilastoida
Domacaren tietokoneversiolla avataan kyseinen tehtävä ja lisätään täppä kohtaan peruutettu.
Mobiilissa peruutus suoritetaan avaamalla kyseinen tehtävä, tehtävän oikeasta yläkulmasta painetaan kolmea pistettä ja sieltä valitaan peruuta tehtävä.
DC2:ssa avataan kyseinen tehtävä ja painetaan Peruuta tehtävä
Tämän jälkeen tehtävä muuttuu tietokone- ja mobiilinäkymässä harmaaksi sekä siirtyy Muut tehtävät 1 riville:
2. Käynti peruutetaan eikä sitä laskuteta, muta peruutukselle halutaan tietää syy
Tämä tehdään muuten vastaavalla tavalla kuin edellä esitelty peruutus, mutta peruutukselle lisätään syyn kysely Astukset-välilehdeltä -> Muut Asetukset. Syyn voi määritellä itse.
- booking_chancel_reason
- booking_require_cancel_reason
Mobiilissa vastaava asetus laitetaan päälle Astukset -> DomaCare Asetukset -> Vaadi peruutukselle syy -liukukytkin kytketään päälle. Peruutukselle lisätään syyvaihtoehdot.
Huom. Vaihtoehdot on annettava yhdessä pötkössä, ilman välilyöntiä pilkulla eroteltuna.
3. Käynti perutaan alle 24h ennen ja se tullaan laskuttamaan sovitulla veloituksella
Luodaan esimerkiksi tuote "Peruutettu käynti alle 24 h" palvelusopimus tuotteena.
- Tuote on lisättävä ja hinnoiteltava palvelusopimuksiin joissa tätä käytetään
- Luodaan varaustyyppi "Peruutettu alle 24h" ja liitetään edellä tehty tuote tähän varaustyyppiin. Laitetaan tuotteelle määräksi 1
- Aktivoidaan Tuote (5/8) ja Tyyppi (7/8) muokkaamalla varausosiota Varaukset-välilehdeltä sinikynän alta.
Kun käynti perutaan, vaihdetaan käynnille kyseinen varaustyyppi ja kuitataan käynti tehdyksi.
4. Käynti perutetaan alle 24h ja se tullaan laskuttamaan 50% käynnin hinnasta
Esim. Kotipalvelu PS tuotteista voidaan laskuttaa 50% jos peruutus on tullut alle 24 tunnin jälkeen, tai miten sopimuksessa on peruutuskäytännöistä sovittu.
- Perustuotteista luodaan kopiot ja muutetaan laskutusyksikön pituus 120 minuuttia (-50%), laskutusyksikkö 240 minuuttia (-25%) jne ja nimetään tuote esim. Peruttu Kotihoito PS aamu arki 7-18
- Tuote on lisättävä ja hinnoiteltava palvelusopimuksiin joissa tätä käytetään
- Luodaan varaustyyppi "Peruutettu alle 24h veloitus 50%" ja liitetään edellä tehty tuote tähän varaustyyppiin. Laitetaan tuotteelle määräksi 1
- Aktivoidaan Tuote (5/8) ja Tyyppi (7/8) muokkaamalla varausosiota Varaukset-välilehdeltä sinikynän alta.
Kun käynti perutaan, vaihdetaan käynnille kyseinen varaustyyppi ja kuitataan käynti tehdyksi.