Ennen Sosiaalihuollon Asiakastietovarannon käyttöönottoa varmista, että olette saaneet tarvittavat rekisterinkäyttöoikeudet hyvinvointialueeltanne ja virallisen hyväksynnän Kanta-palveluilta. Nämä ohjeet ovat alustavia, ja aktiivisen kehitys- ja testausvaiheen aikana, prosessiin ja järjestelmän toimintoihin voi tulla muutoksia. Seuraamme tilannetta tiiviisti ja informoimme teitä kaikista uusista päivityksistä.

Asiakkaat joiden tiedot tulee tallentaa Hyvinvointialueen rekisteriin avataan heille kerran tietojen siirtymisestä rekisterinpitäjän varantoon.

Valitse asiakas: Siirry osioon 'Asiakkuudet'

Asiakastietojen syy ja rekisterinpitäjän valinta: Ilmoita katselun syy ja kuka toimii rekisterinpitäjänä. Paina Hae


Luovutuslupien hallinta: Varmista, onko luovutuslupa jo annettu. 

Jos lupaa ei ole, kysy sitä asiakkaalta ja dokumentoi luvan antajan tiedot 'Avaa luovutuslupa- asiakirja' -toiminnolla. 




Osio 'Asiat' esittää luettelon asiakkaan palvelutehtävistä, jotka voivat olla joko aktiivisia tai ei-aktiivisia. Kaikki kirjaukset liitetään nykyiseen aktiiviseen palvelutehtävään. Voit siirtää aktiivisuuden eri palvelutehtävälle klikkaamalla ei-aktiivisen tehtävän kohdalla olevaa punaista rastia. Kullakin hetkellä vain yksi palvelutehtävä voi olla merkitty aktiiviseksi."


Rivin lopussa olevan salkkuikonin kautta voit tarkastella aktiivisen asian asiakirjan sisältöä

Asiakkuusdokumentin voit avata valitsemalla 'Asiakkuus'-osiossa sijaitsevan 'Avaa asiakkuusasiakirja'