Viestit-toiminnossa voit määrittää vastaanottajat ja hallita, kuka näkee viestit. Keskustelut on tarkoitettu yksikön sisäisiin yleisiin asioihin ilman asiakastunnistettavaa tietoa, ja ne ovat nähtävissä kaikille nykyisille ja tuleville yksikön käyttäjille.
Viestit ja keskustelut -näkymä
Tässä näkymässä on mahdollista tarkastella kaikkia viestejä ja keskusteluja yhdessä tai valita näytettäväksi vain jomman kumman.
Keskustelut ja viestit erottaa toisistaan seuraavasti
Keskustelut tunnistat viivoilla varustetusta kuplasta, kun taas viestit ilman viivoja varustetusta kuplasta.
Uuden viestin tai keskustelun ilmaisee huutomerkki kuplassa.
Viestien ja keskustelujen statukset
Vastattujen viestien symboli muuttuu kaksiulotteiseksi, indikoiden että viestiin on vastattu.
Lukemattomat ja kommentoidut
"Kaikki näkymä" -valikosta voit suodattaa näyttämään mm. lukemattomat viestit ja kommentoidut keskustelut.
Kategoriat
- Keskusteluja voi selata kategorioittain, tehostaen tiedon hakemista.
- Kategorioiden lisääminen auttaa asioihin palaamisessa ja järjestää keskusteluja aiheiden mukaan.
Uuden viestin tai keskustelun luominen
Alhaalta löytyvästä vihreästä pallosta voit aloittaa uuden viestin tai keskustelun.
HUOM!!Valitse yksikkö, jolle keskustelu on suunnattu, lisää aihe ja viesti. Keskustelut ovat nähtävillä kaikille yksikön nykyisille ja tuleville työntekijöille.
Voit myös lisätä liitteitä ja avainsanoja, jotka parantavat keskustelun löydettävyyttä ja selkeyttä.
Jos et halua sallia kommentointia, aktivoi "Ei Kommentteja" -vaihtoehto.
Viestien lähettäminen ja vastaaminen
Viestejä voi lähettää valituille henkilöille tai ryhmille. Tarkennetun haun avulla voit lisätä vastaanottajia viestillesi.
Voit myös luoda omia ryhmiä viestittelyä varten, ja viesteihin voi vastata alaosasta.
Tarkennetun haun kautta pystyt lisäämään käyttäjiä, yksiköitä tai ryhmiä. Valituissa vastaanottajissa näet viestille valitut vastaanottajat.
Voit myös lisätä itsellesi ryhmiä, joille haluat viestejä lähettää.
Viestien hallinta
Viestin tai keskustelun lopussa olevasta kolmesta pisteestä voi merkitä keskustelun suosikiksi, merkitä sen luetuksi tai arkistoida.
Näillä ohjeistuksilla varmistetaan, että viestien ja keskustelujen navigointi ja hallinta on selkeää ja vaivatonta, optimoiden organisaation sisäistä viestintää.