DomaCaressa hyvityslaskujen teon voi tehdä kahdella eri tavalla - Asiakassivun tai Palvelukoosteen Lisää laskutettavaa -painikkeen kautta tai Laskutushistorian kautta.


Lisää laskutettavaa

Koko- tai osahyvityslaskun voi tehdä suoraan asiakaskortin tai palvelukoosteen Lisää laskutettavaa -painikkeen kautta.

Mikäli hyvityslasku osuu kirjanpidossa suljettuun kauteen, tulee hyvityslasku kirjata seuraavalle avonaiselle kaudelle.


Avaa asiakaskortti tai palvelukooste.

Avaa asiakassivu ja paina Lisää laskutettavaa -painiketta:

Tai Palvelukooste -näkymässä paina Lisää laskutettavaa -painiketta:


Avautuu näkymä, josta tulee täyttää Pvm, Asiakkaat, Tuotteet ja Määrä sekä Seliterivi laskulle:


Pvm: täytetään kirjauspäivä - se kuukausi, joka laskutusjärjestelmässä on avoinna.

Asiakkaat: asiakassivulla täyttyy automaattisesti, mutta Palvelukooste -näkymässä tulee valita erikseen.

Tuotteet: haetaan tuote, jota halutaan hyvittää

Määrä: muutetaan Plus -merkki Miinus -merkiksi klikkaamalla nuolta vieressä ja lisää hyvitettävä summa.

Seliterivi laskulle: kirjoita lyhyesti mihin liittyy


Tehty hyvitysrivi nousee Laskutuskoosteelle:


Palvelukoosteella hyvityslasku vähentää asiakkaalle muodostuvan laskun määrää sillä kuukaudelle, jolle se on tehty:




Laskutushistoria

Laskuhistorian kautta pystyy tekemään jo laskutetulle laskulle kokohyvityslaskun.


Laskutus -välilehdeltä valitaan Laskutushistoria -valikko.

Syötä aikaväli, jonka aikana lasku on lähetetty.

Valitse asiakas, jolle hyvityslasku halutaan tehdä.

Paina Hae laskut -painiketta



Avataan nuolesta laskut ja valitaan hyvitettävä lasku.

Päiväyksen saa määritettyä hyvityslaskulle alaoikealta - huomioittehan valitsemaan päiväykseksi sellaisen, joka on laskutusjärjestelmässänne avoinna.

Tämän jälkeen painetaan punaista nuolta.



Avautuu ikkuna, josta valitaan Hyvitysaineisto:



Valitaan seuraavasta ikkunasta viedäänkö hyvitys rajapinnan vai siirtotiedoston kautta.

Hyvityslaskusta ei muodostu erillistä aineistoa Palvelukoosteelle:


Laskutuksen jälkeen tallenna viety hyvityslasku laskutushistoriaan:


Tämän jälkeen hyvityslasku löytyy Laskutushistoria -välilehdeltä:



 


Haluamme muistuttaa, että järjestelmämme ei ole suunniteltu taloushallinnon järjestelmäksi, eikä laskutushistoria ole muuttumatonta. Tämä tarkoittaa, että tiettyjen tietojen tai tapahtumien muokkaaminen saattaa olla mahdollista, mikäli tuotteisiin tai muihin historiatietoihin tehdään muutoksia.

Olemme kuitenkin tietoisia tämän ominaisuuden tärkeydestä ja suunnittelemme sen kehittämistä seuraavassa DomaCare 2 -versiossa. Työskentelemme jatkuvasti parantaaksemme järjestelmän toiminnallisuuksia ja otamme käyttäjäpalautteen huomioon tulevissa päivityksissä.

Kiitos ymmärryksestänne!