Ennen kuin voitte hakea asiakkaiden palvelusetelit, niin teillä tulee olla rajapintatunnukset Palsea varten aktivoituna.

Asiakkaan palveluseteli haetaan asiakaskortin kautta.

  • Mene asiakkaan laskutustietoihin "Euron merkistä."



  • Alaosasta löydät kohdan Maksajien tiedot -> Paina painiketta.

  • Valitse "Palse.fi- seteli"


  • Setelin voit hakea käyttämällä pelkkää henkilötunnusta, tai asettamalla Numero -kenttään palvelusetelin numeron.
  • (Mikäli asiakkaan henkilötunnus on vajaa ja yrität pelkästään sen avulla etsiä seteliä, niin järjestelmä ei voi sitä löytää, jolloin henkilötunnus virheellinen henkilötunnus voi estää setelin löytymisen kokonaan. Kokeile poistaa koko henkilötunnus ja hae pelkällä setelin numerolla.)


Tuotteiden linkitys:


Teillä tulee olla luotuna Palse -palvelusopimus Domacareen, ja annettuna niille Palse asiakkaille ketkä ovat kyseiseen sopimukseen kuuluvia. Palse sopimuksia luodaan yhtä monta, kuin luotte viitteitä Palsesta. Jokaiselle alueelle/ hinnastolle voitte myös luoda oman Palse sopimuksen Domacareen. Muistattehan luoda oikein myös Maksajatiedot ja asettaa oikein sopimukselle, koska Palse laskut lähetetään verkkolaskuina.


  • Kun haet ensimmäistä kertaa palse tuotteita rajapinnan kautta niin täytyy tehdä tuotelinkitykset Palsen ja DomaCaren välille. Nämä täytyy tehdä vain kerran saman alueen/hinnaston asiakkaille. 
  • Rajapinnan kautta tulevaan tuotteeseen linkitetään DomaCaresta löytyvä vastaava tuote.
    • Esimerkiksi Palse tuote Arki-ilta klo 18-21 -> Sinisen kynän kautta linkität DomaCaren tuotteen, joka on voimassa samaan kellonaikaan ja palse sopimuksella. (älä siis linkitä muita tuotteita, jotka eivät ole voimassa tuona kellonaikana!)
  • Mikäli olet painanut tallenna, ja linkitys ei tule näkyviin niin Sulje ikkuna ja palaa takaisin asiakkaan setelille, niin voit nähdä tallentuivatko linkitykset oikein. 
  • Väärin tehdyt linkitykset voivat aiheuttaa laskutuksessa paljon ongelmia, joten tehkää ne tarkasti. 





    Palse käynnit tulee viedä kerran viikossa rajapinnan kautta: 
    • Tarkastakaa varausosio laskutusohjeen mukaan ja siirtykää sen jälkeen palvelukoosteelle ja viekää laskuiksi Palse käynnit.  Laskutuksen ohjeet: https://tuki.domacare.fi/a/solutions/articles/7000085767?lang=fi
    • DomaCare osaa laskea asiakkaiden omavastuulaskut automaattisesti, jos palvelusopimuksen hinnat on asetettu oikein.
    • Painakaa:


    • Vie valitut ja katso mahdolliset virheet "Virheet/Huomiot" sarakkeesta. Voit kopioida virheviestin talteen painamalla näppäimistön Ctrl + C -> avaa word/notepad ja tiputa virheviesti käyttämällä painikkeita Ctrl + V.

      Mahdollisten virheiden tarkistus: 
      • Onko asiakkaalla voimassaolevaa seteliä (tarkista asiakaskortin kautta)
      • Onko setelillä tilaa, tarkista palsesta.
      • Onko seteli voimassa palsessa? Suljettuja seteleitä ei voi hakea rajapinnan kautta
      • Onko uusi seteli noudettu asiakkaalle?


Palse setelit voidaan päivittää massana kaikille asiakkaille kuun alusta palvelukoosteen kautta.