Asiakaslistan kautta pääset valitsemasi asiakkaan tietoihin, jossa voit tarkastella, lisätä ja muokata heidän tietoja. DomaCaren mobiilisovelluksen avulla sinulla on pääsy kaikkiin samoihin asiakastietoihin, mitä työpöytäsovelluksellakin.
1. ASIAKASLISTA
Asiakaslistalle pääset sivuvalikon kautta valitsemalla kohdan Asiakkaat.
1.1 ASIAKKAAN HAKEMINEN
Voit (a) hakea asiakkaita asiakaslistalta valitsemalla jonkin tietyn yksikön (automaattisesti sovellus näyttää kaikki asiakkaat) tai (b) kirjoittaa asiakkaan nimen haku-kenttään.
(c) Asiakkaat näkyvät asiakaslistalla aakkosjärjestyksessä. Mikäli olet kohdistanut asiakkaita itsellesi niin he näkyvät aina asiakaslistan ylimpänä vihreällä merkittynä. Lisää asiakkaiden kohdistamisesta osiossa 1.3. Asiakkaan kohdistaminen.
1.2 ASIAKASLISTAN TIEDOT
Asiakaslistan vasemmassa laidassa on sarake (d) joka pitää sisällään monenlaista hyödyllistä informaatiota. Klikkaamalla saraketta haluamasi asiakkaan kohdalla saat näkyviin uuden info-ikkunan, joka kertoo mitä symbolit tarkoittavat.
Vihreä taustaväri: Asiakas on kohdistettu sinulle.
Sininen taustaväri: Asiakas ei ole kohdistettu sinulle.
Punainen raksi-symboli: Kertoo, että asiakas on tällä hetkellä poissa. Jos asiakas on paikalla niin tätä symbolia ei näy ollenkaan.
Sininen T-symboli: Sinulla on vähintään yksi tehtävä tänään kyseiselle asiakkaalle.
Sinitaustainen hahmo: Tekijänä olet sinä itse.
Harmaataustainen hahmo: Tekijänä on joku muu kuin sinä.
1.3 ASIAKKAAN KOHDISTAMINEN
Kohdistamisen tarkoituksena on määritellä hoitajille ns. omat asiakkaat, joita he erityisesti tarkkailevat. Nämä asiakkaat näkyvät aina asiakaslistan ylimpänä vihreällä merkittynä. Asiakkaan voit kohdistaa itsellesi joko asiakaslistalla tai asiakassivulla. Yksi asiakas voi olla kohdistettuna vain yhdelle työntekijälle kerrallaan.
Lisää kohdistus
Asiakaslistan oikeasta yläkulmasta löytyy Kohdista-teksti, jota painamalla voit valita asiakkaan/asiakkaat jonka haluat kohdistaa itsellesi. Sinulle kohdistamattomat asiakkaat näet sinisellä taustalla.
HUOM. Saman voit tehdä painamalla pitkään asiakkaan nimeä.
Paina vielä ylälaidan KOHDISTA-nappia kohdistaaksesi asiakkaan/asiakkaat itsellesi.
Ohjelma varoittaa mikäli asiakas on jo kohdistettu jollekin. Hyväksy vielä kohdistaminen painamalla OK-painiketta.
Poista kohdistus
Kohdistuksen poistaminen tapahtuu paimalla Kohdista-tekstiä ja valitsemalla jokin asiakas/asiakkaat joka on tällä hetkellä kohdistettuna sinulle. Käytännössä siis asiakaslistan ylimpänä olevat vihreätaustaiset asiakkaat.
HUOM. Saman voit tehdä painamalla pitkään asiakkaan nimeä.
Paina vielä ylälaidan POISTA-nappia poistaaksesi kohdistuksen.
Varmista oman kohdistuksen poistaminen painamalla Ok-painiketta.
HUOM. Asiakkaan voi kohdistaa myös asiakassivun kautta. Katso tarkemmat ohjeet kohdasta 2.4 Asiakkaan kohdistaminen.