DomaCaren mobiilisovelluksella on mahdollista helposti hallita asiakkaiden teidän käyttöön luovuttamia avaimia ilman paperisia avainlistoja. Tällä tavalla on aina tiedossa kenellä mikin avain kulloinkin on ja nähdä historiatietoa siitä kenellä jokin avain on ollut tiettynä aikana.


Avaimia voi hallita kahdella tavalla, joko asiakassivun tai tehtävän tiedot -sivun kautta tai siirtymällä sivuvalikossa Asiakkaan avaimet -sivulle.


1. ASIAKASSIVULLA / TEHTÄVÄN TIEDOISSA


Avaimet-painiketta painamalla näet yrityksesi käytössä olevat asiakkaan avaimet. Lista kertoo myös kenellä avain kulloinkin on.


1.1 VÄRIEN SELITTEET


Punainen avainpainike


Avain on tällä hetkellä jollain toisella työntekijällä.



Vihreä avainpainike


Kertoo, että avain on tällä hetkellä sinulla


Sininen avainpainike


Jos avain ei ole kellään työntekijällä (eli avain löytyy esimerkiksi yrityksen avainkaapista) niin painike on vaalean sininen.



1.2 AVAINTEN KÄSITTELY


HUOM. Voit ottaa avaimen hallintaan vain jos avainpainike on sininen tai punainen.


Avain ei vielä kenelläkään (eli avainkaapissa)


Avain näkyy tällöin sinisenä ja klikkaamalla avainta se siirtyy sinun hallintaasi.


Hallinnan siirto toiselta


Voitte työntekijöiden kesken luovuttaa avaimia toisillenne ja merkitä avaimen otetuksi toiselta painamalla avaimen nimeä listalla.



Avaimen paikantaminen


Voit myös paikantaa avaimen samasta valikosta. Ohjelma antaa avaimen haltijan nimen, yksikön, puhelinnumeron ja viimeisimmän sijainnin. Puhelukuvaketta painamalla voit soittaa kyseiseen numeroon ja karttamerkkikuvaketta painamalla ohjelma näyttää sijainnin kartalla.


Avaimen palauttaminen


Kerran avainpainiketta klikkaamalla voit palauttaa avaimen (esimerkiksi jätettyäsi sen yrityksen avainkaappiin).

HUOM. Avaimen voit palauttaa vain jos se on sinulla ohjelman mukaan eli näet avainpainikkeen vihreänä.



1.3 LISÄÄMINEN JA MUOKKAAMINEN


Uuden avaimen lisääminen


Painamalla Lisää avain -painiketta pääset luomaan asiakkaalle uuden avaimen. Avautuvassa valikossa voit asettaa asiakkaan johon avain on yhdistetty (jos lisäät avaimen asiakassivun kautta niin asiakas on asetettu jo valmiiksi). Avaimelle pitää antaa nimi ja mahdollisesti tarkempi kuvaus. Voit myös määrittää avaimen pakolliseksi jolloin avaimen perään ilmestyy keltainen varoituskolmio. Avaimen yhteyteen on mahdollista lisätä myös jokin liitetiedosto, kuva tai dokumentti.



Avaimen tietojen muokkaaminen


Pitempään avainta painamalla pääset muokkaamaan avaimen tietoja.



Keltainen varoituskolmio


Kertoo, että avain on pakollinen olla mukana. Pakollisuutta pääset muokkaamaan painamalla avainta pitkään ja lisäämällä/poistamalla täpän kohtaan Pakollinen.


1.4 AVAIMEN POISTAMINEN


Avaimen saat kokonaan poistettua asiakkaalta avaamalla avaimen ja ottamalla "Pakollinen" ja "Käytössä" kohdista täpät pois ja painamalla "OK".



2. TEHVÄVÄLISTAN KAUTTA


Tehtävälistallasi näkyy punainen, vihreä tai sininen avainkuvake mikäli yrityksellänne on käytössä asiakkaan avaimia. Mikäli avain on pakollinen niin avaimen vieressä on pieni keltainen varoitusmerkki.


Käytännössä voit tehtävälistalla tehdä kaikki samat toiminnot kuin mitä yllä on esitetty tehtäväksi asiakassivun ja tehtävän tietojen kautta. Painat vain avainkuvaketta katsoaksesi avaimien tietoja ja ottaaksesi/siirtääksesi avaimen.



3. ASIAKKAAN AVAIMET -SIVUVALIKKO


Avainlistaa pääset tarkastelemaan sivuvalikon kautta kohdasta Asiakkaan avaimet. Kyseinen osio jakautuu kahteen osaan joista ensimmäinen ja oletuksena näkyvä näyttää listan asiakkaiden avaimista joita yritykselläsi on käytössä.


3.1 AVAIMET-LISTA


Sininen avaimen kuva kertoo avaimen olevan vapaana, vihreä että olet kuitannut sen itsellesi käyttöösi ja punainen avaimen olevan jonkun toisen työntekijän hallussa.



3.2 AVAINLOKI


Toinen osio on Loki josta näet miten avaimet ovat olleet käytössä eri päivinä. Vihreällä merkitään avaimet jotka on lainattu ja myös palautettu. Punaiset avaimet on kuitattu, mutta niitä ei vielä ole palautettu.



3.3 UUDEN AVAIMEN LISÄÄMINEN


Yläkulman plus-painikkeella voit lisätä avainlistalle uuden avaimen. Lisäysvalikko on samanlainen kuin mitä asiakassivun kautta avainta lisättäessä.



4. AVAINLOKI ASIAKASSIVULLA


Avainlokiin pääset asiakassivulta / tehtävän tiedot -sivulta löytyvät värikkään ruudukkovalikon kautta painamalla Avainloki-painiketta. Tämä avaa alle avainlokin, jonka kautta voit tarkastella kenellä kyseisen asiakkaan avain on päivän tai vaikka viimeisen viikon aikana ollut.