Kuukausi- vuorokausi ja kappale pohjaisten tuotteiden laskutus tapahtuu palvelupakettin avulla.


Yksittäisten asiakkaiden palvelupaketit voidaan luoda ja tarkastella asiakaskortin kautta laskutustiedoista, kohdasta: Palvelupaketit.



Yksikön kaikkia palvelupaketteja voit tarkastella Laskutus-välilehden kautta:



1. UUDEN PALVELUPAKETIN LISÄÄMINEN ASIAKKAALLE


Palvelupaketteja voidaan lisätä asiakkaalle aiemmin määriteltyjen palvelupakettipohjien perusteella (Laskutus -välilehti ->Palvelupaketit) tai luomalla kokonaan uusi. Jos haluat luoda saman paketin usealle asiakkaalle niin sen voit tehdä sen samassa yhteydessä, kun luot ensimmäistä kertaa palvelupaketin jollekin tietylle asiakkaalle.

Mene asiakaskortille ja paina €-merkkiä ja sitten Palvelupaketit.

Lisää uusi:





Määrittele paketille nimi tai käytä valmista pohjaa:



Seuraavaksi aukeaa ikkuna, jossa pitää valita minkälaisia tuotteita paketti sisältää. Valinnat ovat "päivätuote" tai "kuukausituote"


Voit valita yhdelle paketille vain yhden tyyppisiä tuotteita. Tuotteiden asetuksista näet mikä tuotteen tyyppi on:



Seuraavaksi näkymä tarjoaa heti oikeaa asiakasta, jos olet mennyt asiakaskortin kautta luomaan palvelupaketin:


Seuraavassa vaiheessa valitset Toistuvuuden ja paketin aloitus- ja päättymispäivän.


Lisää tuotteet paketille. Avaa haluttu kategoria auki, jonka alta löytyy haluamasi tuote. *Älä valitse koko kategoriaa, koska muuten valinta nappaa kaikki kategorian alla olevat tuotteet paketille.


HUOM VUOKRAT tai muut räätälöidyt hinnat. Tuotteella täytyy olla 1€ hinta sopimuksella tai tuotteen takana, jolloin voit määritellä "Lisättävien tuotteiden määrä" kenttään esim. vuokrahinnan. Laskutuksen asetuksista löytyy asetus, jolla tämä näkyy laskulla oikein euroina eikä määränä. (Tällöin ette joudu luomaan useita tuotteita eri hinnoilla sopimukselle)





Lopuksi näet paketin yhteenvedon ja voit tehdä tarkastuksen. 


Voit nähdä valmiiden palvelupakettien sisällön asiakkaan palvelupaketeista, tai palvelupaketit näkymän kautta Laskutuksen välilehdeltä painamalla info painiketta. 


2. PALVELUPAKETTIPOHJIEN LUOMINEN JA MUOKKAAMINEN


Palvelupakettipohjia luot ja muokkaat Palvelupaketit-osion vasemmasta alalaidasta löytyvää Muokkaa palvelupakettipohjia -painikkeen alta. Palvelupakettipohjia on järkevä luoda silloin, kun yksikössä on käytössä myös tulevaisuudessa samanlaisia paketteja useilla asiakkailla. Näin uusien asiakkaiden kohdalla on helppo ottaa käyttöön jo olemassaoleva palvelupaketti ja asettaa se palvelupaketin lisäys vaiheessa luomatta kokonaan uutta pakettia. Tämä säästää työaikaa ja nopeuttaa uuden asiakkaan lisäämistä järjestelmään.





3. PALVELUPAKETTIEN JATKAMINEN JA PÄÄTTÄMINEN


Laskutus->Palvelupaketit -osiossa on palvelupakettien massatyökalu, jolla voit jatkaa vaikkapa kaikkien asiakkaiden paketteja vuodella eteenpäin.


Eurotuotteiden osalta pakettien jatkamisen yhteydessä voidaan samalla korottaa hintaa l. määrää esim. prosenteilla. Tätä käytetään yleisesti vuokrien korotuksessa.


Halutessasi muokata nykyisen palvelupaketin toistuvuutta, tuotteita ym. valitse Päätä ja luo uusi paketti. Tällöin nykyinen paketti päätetään valitsemaasi päivään ja muutokset tulevat voimaan uutena pakettina.

Asiakaskohtaisen palvelupaketin voit jatkaa tai päättää asiakaskortin kautta.


Palvelupakettien päättymispäivän jatkaminen massana:


Mene Palvelupaketit osioon Laskutus -välilehdellä. Paina ensin "Jatka useita palvelupaketteja..."


Eteen aukeaa uusi ikkuna, jossa voit valita halutun yksikön ja asiakkaat kenen pakettien päättymispäivää siirrät tulevaisuuteen.

Huom: Tämä on myös hyvä työkalu palvelupakettien seuraamiseen. Voit "Loppupvm välillä" haun avulla (kuvassa) rajata hakuikkunaa, jolloin voit tarkastella vaikka kuukausitasolla päättyviä paketteja.