SISÄLTÖ
- 1. Navigaatio (1)
- 1.1 Paluu asiakaslistalle
- 1.2 Seuraava/edellinen asiakas
- 2. Asiakkaan tiedot
- 2.1 Asiakkaan perustiedot (2)
- 2.2 Tavoitteet (3)
- 2.3 Kuva (4)
- 2.4 Info-laatikko (5)
- 2.5 Asukastiedot (6)
- 2.6 Huoneen lisääminen (7)
- 2.7 Poissaolot (8)
- 2.8 Hilmo (8)
- 2.9 Asiakkaan poistaminen (9)
- 3. Asiakkaan laskutus (10)
- 3.1 Lisää laskutettavaa
- 3.2 Laskutuskooste
- 3.3 Laskutustiedot
- 4. Lomakkeet ja päivittäinen kirjaaminen
DomaCaren Asiakkaat-välilehdeltä pääset asiakaslistan kautta avaamaan jokaisen asiakkaan oman asiakassivun, joka pitää sisällään kaikki asiakkaan tiedot.
HUOM. Kuvat avautuvat klikkaamalla isommiksi.
HUOM. Alla näet kuvan asiakassivusta pääkäyttäjä-tunnuksilla katsottuna. Se kuinka paljon toimintoja ja tietoja sivulla näet riippuu sinulle annetusta oikeustasosta.
1. Navigaatio (1)
1.1 Paluu asiakaslistalle
Asiakaslistaan-nappia painamalla pääset takaisin asiakaslistalle.
1.2 Seuraava/edellinen asiakas
Voit halutessasi siirtyä asiakaslistalla valitsemasi yksikön asiakkaasta tai tekemäsi haun tuloksissa seuraavaan tai edelliseen asiakkaaseen Edellinen/Seuraava-painikkeita. Painikkeiden välissä olevasta vetovalikosta voit myös nähdä asiakkaat joiden välillä voit siirtyä ja siirtyä haluamasi asiakkaan tietoihin.
2. Asiakkaan tiedot
2.1 Asiakkaan perustiedot (2)
Asiakassivulla ensimmäisenä on kaikki asiakkaaseen liittyvät perustiedot, joita voi muokata tässä osiossa tai asiakkaan perustiedot lomakkeella. Tietokokonaisuus on muokattavissa siten, että ylälaidassa voidaan näyttää oleelliset tiedot juuri teidän organisaatiollenne. Vanhuspuolella esim. DNR päätös on oleellinen tieto, kun taas kotisiivouksessa tieto avaimista on oleellisempi.
Tiivis näkymä -valikosta voit laajentaa halutessasi asiakkaan perustetiedot valitsemalla Laajennettu näkymä -vaihtoehdon.
2.2 Tavoitteet (3)
Asiakkaalle on mahdollista asettaa hoidon tavoitteita, jotka näkyvät symbolikirjauksesta tuttuina värikkäinä symboleina. Tavoitteet nousevat esiin päivittäiskirjauksen yhteydessä niin tietokoneella kuin mobiilisovelluksellakin. Tavoitteista voit lukea lisää täältä täältä »
2.3 Kuva (4)
Halutessasi voit asettaa kullekin asiakkaalle profiilikuvan, joka näkyy asiakkaan yhteydessä niin tietokoneella kuin mobiilillakin. Aseta kuva painamalla Vaihda-nappia kuvan alla.
2.4 Info-laatikko (5)
Tila on varattu aina näytettäville tiedoille. Älä kirjaa tänne sellaista sensitiivistä tietoa, johon kaikilla käyttäjillä ei lähtökohtaisesti ole oikeuksia. Esimerkiksi lääkitys, diagnoosit ja muut terveyteen liittyvät tiedot ovat sellaisia tietoja joita tähän EI tule kirjata, mikäli kaikilla käyttäjillä ei ole oikeuksia niitä nähdä.
HUOM. Info-laatikon tiedot näkyvät myös mobiilisovelluksella asiakassivulla sekä asiakkaaseen liittyvän tehtävän yhteydessä.
2.5 Asukastiedot (6)
Perustietojen alla näkyy asiakkaan yksikkötiedot, huoneen numero, tulopäivä ja poissa/paikalla-olo vihreänä/punaisena ympyränä.
2.6 Huoneen lisääminen (7)
Pääset lisäämään uusia huoneita yksiköihin, avaamalla yksikön asiakaslistaukselta kohdan "Huoneet" ja tämän jälkeen "Lisää huone"-painikkeesta.
2.7 Poissaolot (8)
Poissaolot-painiketta painamalla pääset tarkastelemaan asiakkaan poissaolo-listaa sekä lisäämään tai päättämään tarvittaessa poissaolon. Poissaolot voivat olla henkilökohtaisia tai Hilmoon liittyviä.
2.8 Hilmo (8)
Rastivalinta jolla voidaan merkitä pitääkö asiakkaan tiedot viedä Hilmoon vai ei. Jos valintaa ei ole niin mm. poissaolomerkintöjen yhteydessä ei kysytä Hilmoon liittyviä asioita.
2.9 Asiakkaan poistaminen (9)
Pääkäyttäjillä (tai oikeustasot joihin poisto-oikeus on lisätty) näkyy Poista asiakas -nappi jota painamalla voi poistaa asiakkaan ja päättää häneen liittyvät tulevat kalenterimerkinnät, varaukset ja päättää laskutuksen. DomaCaressa asiakkaan poistaminen on kaksivaiheinen tapahtuma. Asiakas tulee ensin laittaa poissaolevaksi, jonka jälkeen Poista asiakas -nappia painamalla suoritetaan ensimmäinen taso eli asiakas poistuu, mutta tiedot jäävät vielä katseltaviksi. Löydät asiakkaan asiakaslistan viimeisestä yksiköstä Poistetut. Poistetut-listalta asiakkaita voi tarvittaessa palauttaa takaisin.
Mikäli asiakkaan tiedot pitää tuhota kokonaan niin tulee sinun aukaista kyseinen asiakas uudestaan Poistetut-yksiköstä ja painaa uudestaan Poista asiakas -painiketta. Tämän jälkeen asiakas kaikkine tietoineen poistuu kokonaan eikä häntä voida enää palauttaa takaisin. Huomioi tämä asiakasta arkistoitaessa!
3. Asiakkaan laskutus (10)
3.1 Lisää laskutettavaa
Lisää laskutettavaa -painikkeella voit merkitä asiakkaalle laskutukseen erilaisia tuotteita esim. hoitotarvikkeet, taksimatkat jne.
3.2 Laskutuskooste
Setelinipun takaa laskutuskoosteelta näet asiakkaalta laskutetut ja laskutukseen menevät palvelut ja tuotteet.
3.3 Laskutustiedot
Euromerkin takaa pääset asettamaan esimerkiksi asiakkaan omien laskujen laskutusosoitteen, palvelusopimuksen johon asiakas kuuluu, palvelut joita hän saa sekä palvelusetelitiedot.
Lue lisää laskutuksen toiminnasta laskutusosion ohjeista täältä »
4. Lomakkeet ja päivittäinen kirjaaminen
4.1 Välilehtivalikko (11)
Valikon kautta voit navigoida erilaisten asiakkaaseen liittyvien tietojen välillä. Valikko pitää sisällään mm. lomakkeet, hoitosuunnitelman, päivittäiskirjaamisen, lääkelistan, mittaukset ja RAI-arviot. Valikossa näkyvät asiat ovat täysin yrityksen valittavissa heidän tarpeisiinsa sopiviksi. Myös käyttäjän oikeustaso vaikuttaa siihen mitkä asiat hän näkee valikossa.
Tutustu myös DomaCaren mobiilisovelluksen asiakassivunäkymään täältä »