Kirjauduttuasi sisään DomaCareen aukeaa ensimmäiseksi ohjelman etusivu, jolta näet monia oleellisia tietoja ja viestejä sekä voit siirtyä ohjelman eri osioihin. Etusivun vasemmassa reunassa näkyy asiakkaisiin tai yksikköön liittyviä kalenterimuistutuksia.

Tässä näkymässä voit kuitata merkintöjä tehdyksi tai jos merkintä koskee asiakasta voit tarvittaessa tehdä tapahtumasta asiakkaalle päivittäisen huomio merkinnän.


Oikealla on järjestelmän ilmoitukset jossa näkyy yleisesti asiakkaan poissaoloihin tai lääkemuutoksiin liittyvät ilmoitukset.




1. Välilehdet



Ohjelman sisällä navigointi tapahtuu välilehtien kautta. Välilehdiltä löydät kaikki tärkeimmät osiot käyttäjäroolisi mukaan eli näet vain ne välilehdet jotka ovat liitetty sinun käyttäjärooliisi. Välilehtiä ovat esimerkiksi:

  • Asiakkaat
  • Laskutus
  • Kalenteri
  • Keskustelu
  • Tilastot
  • Varaukset
  • Käyttäjän luonti
  • Asetukset (VAIN pääkäyttäjällä)


Asetukset-välilehdellä pääkäyttäjä pystyy muokkaamaan näkymiin vaikuttavia asetuksia kohdassa Asetukset | Ohjelman rakenne | Välilehdet.


Voit muokata näkymässä:

  • Järjestys: missä järjestyksessä välilehdet ovat asiakas-sivulla (arvoja esim. 1, 2, 3)
  • Näytä mobiilissa: kyseinen lomake näkyy mobiilissa asiakkaan tiedoissa Dokumentit-kohdassa, jos tässä täppä
  • Uloskirjausraportti: jos teillä on tämä käytössä, niin täällä määritetään mitä lomakkeita uloskirjausraportilla näkyy
  • Käytössä: valita onko kyseinen lomake teillä käytössä vai ei



2. Ylävalikko



Ohjelman yläreunasta löydät seuraavat toiminnot: 

  • Asiakkaiden syntymäpäivät
  • Käyttäjien välinen viestitoiminto
  • Ylläpidon viestit (tietoa päivityksistä)
  • Palautekanava kehitysideoita varten
  • Käyttäjän henkilökohtainen muistio
  • Käyttäjän omat tiedot
  • Käyttöohje (avaa ohjesivuston nettiselaimeen)
  • Ohjelman lukitus hetkellistä työn keskeytymistä varten
  • Uloskirjaustoiminto
  • Ohjelman sulkemistoiminto (toiminto kirjaa samalla myös käyttäjän ulos). 


3. Pikatulostus



Pikatulostustoiminnon kautta voidaan tulostaa mm. lähetteet ja erilaiset yhteenvedot, kuten kysymykset lääkärille lääkärinkiertoa varten. Pikatulosteeseen voidaan räätälöidä haluttuja yhteenvetoja asiakkaidemme toiveiden mukaan. Tällaisia ovat esim. erilaiset listaukset: omaisten yhteystiedot juhlakutsuja varten tarra-arkki -muodossa, asiakkaiden luona käyneiden eri hoitajien määrät per kuukausi jne. 


4. Uusimmat raportit




Tätä kautta näet esimerkiksi edellisen kolmen vuorokauden kirjaukset kuvien kera kaikkien asiakkaidesi osalta. Voit suodattaa näkymää yksiköittäin tai hakea kirjauksia hakusanalla.


5. Kalenterimuistutukset



Yksikkösi kalenterimuistutukset, jotka on merkitty näytettäväksi etusivulla. Kalenterimuistutusten kautta voidaan esim. kuitata lääkärikäynnit suoraan asiakkaan päivittäiskirjauksiin. ”Muokkaa”-napin kautta voit suodattaa näkymää. 


6. Järjestelmän ilmoitukset



Tässä näet ohjelman generoimat huomiot, joita voi suodattaa muokkaa-toiminnon kautta. Tätä kautta saat nähtäville esimerkiksi annetut tarvittavat lääkkeet, asiakkaiden palvelusuunnitelman päivitystarpeen (mikäli prosessit ovat käytössä) ja EBMeDS-havainnot (ns. virtuaalinen terveystarkastus, mikäli käytössä).