KORTINLUKIJAOHJELMISTOON EI SAADA YHTEYTTÄ


Kokeile seuraavia kohtia todentaaksesi missä vika on:


1) Kokeile avata DomaCare Medi toisella selaimella. Suosittelemme, että käytät Mediä Googlen Chrome-selaimella. Ainakaan Microsoftin Internet Explorerilla DomaCare Medi ei toimi. Lisää ohjeita täällä.


2) Tarkista, että DomaSigner ja Mpollux ovat asennettuna tietokoneellesi. DomaSigner- ja Mpollux-ikonien tulisi näkyä Windowsin alapalkissa oikealla kellon vieressä. Mpollux-ikoni on keltainen, kun toimikortti on asetettu lukijaan ja harmaa muulloin. Mikäli DomaSigner-ikonia ei näy niin asenna asenna eReseptillinen DomaCare lataa-sivultamme uudestaan. Mikäli Mpollux-ikonia ei näy niin asenna Mpollux-kortinlukijaohjelmisto uudestaan.


3) Testaa DomaSignerin avulla toimikorttisi asetukset ja toimivuus. Ohjeet alla.


Toimikortin testaaminen


Voit halutessasi testata toimikorttisi ja kortinlukijan toimivuutta DomaSigner-ohjelmiston avulla.


a) Etsi DomaSigner-ikoni Windowsin oikeasta alalaidasta kellon vierestä. Samasta paikasta kuin missä Mpollux-ikonikin on.


b) Avaa DomaSigner-ohjelmisto painamalla ikonia hiiren oikealla ja valitsemalla avaa.


c) DomaSigner avautuu uuteen ikkunaan. Ikkunan alalaidassa on Testaa asetukset -nappi, jota painamalla voit testata kortin toimivuutta.


d) Ohjelma kysyy kortin pinkoodia. Syötä koodi.


e) Mikäli kortti, kortinlukija ja ohjelmisto toimivat niin DomaSigner ilmoittaa allekirjoitustestin onnistuneen. Jos näin ei tapahdu niin ole yhteydessä yrityksesi IT-tukeen varmistaaksesi ohjelmistojen asennuksen toimivuuden. Mikäli IT-tuki totetaa asennuksen olevan ohjeiden mukainen niin ota yhteyttä Invianin asiakaspalveluun niin ratkaistaan yhdessä ongelma.


4) Mikäli ylläolevat eivät auttaneet ongelman ratkaisuun niin mene selaimellasi osoitteeseen cardsigner.domacare.fi:57112/test ja testaa vielä täällä korttisi toimivuus. Sivusto tekee kortinlukijan kautta testin ja ilmoittaa tuloksen. Testi kertoo toimiiko korttisi ja toimiiko DomaSigner oikein.


Mikäli ongelma edelleen jatkuu niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla info@invian.fi tai puhelimella 020 7424 0900.