Kun yrityksellesi on aktivoitu käyttöön DomaCare Extranet (saat tilattua extranet-lisäosan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme mm. sähköpostilla info@invian.fi) niin asiakassivulle tulee näkyviin
a) Tietojen luovutus -välilehti, jota klikkaamalla pääset lisäämään kyseiselle asiakkaalle omaisen tai edunvalvojan. Omainen tai edunvalvoja voi nähdä extranetissa vain hänelle määritettyjen asiakkaiden tiedot.
b) Lisää uusi -painiketta painamalla pääset lisäämään valitsemallesi asiakkaalle uuden omaisen tai edunvalvojan.
Lisää uusi -painike avaa uuden ponnahdusikkunan.
a) Jos olet lisännyt omaisen jo kerran järjestelmään niin voit valita hänet tässä ikkunassa olevalta listalta ja siirtyä suoraan lisäämään lukuoikeuksia.
b) Voit lisätä uuden omaisen järjestelmään painamalla Uusi-painiketta.
Lisää uusi omainen täyttämällä tiedot uudessa ponnahdusikkunassa ja paina tämän jälkeen ikkunan alalaidessa olevaa Tallenna-painiketta.
HUOM. Tunnusten luominen vaatii omaiselta sähköpostiosoitteen ja matkapuhelinnumeron vahvaa tunnistautumista varten.
Lisättyäsi uuden omaisen, kyseinen omainen ilmestyy näkyviin omaislistalle.
a) Valitse haluamasi omainen.
b) Aseta hänelle lukuoikeudet valitsemasi asiakkaan tietoihin. Tällä hetkellä käytössä on vain Raportit, mutta omaisille voidaan jatkossa jakaa muitakin tietoja ja näihin osioihin tulee antaa erikseen oikeudet ellei niitä anneta tässä yhteydessä.
c) Muista painaa lopuksi Tallenna-painiketta tallentaaksesi tekemäsi muutokset.
Lisäämäsi omainen näkyy nyt asiakkaan sivulla Tietojen luovutus -välilehden listalla. Listalla olevan omaisen voi poistaa painamalla Poista-painiketta tai hänen lukuoikeuksiaan muokata painamalla Muokkaa-painiketta.